förstår dem?
ibland känns det värkligen com om gerbiler förstår.
alltså, när man pratar med dem, när man är ledsen te'x.
vad tycker ni?
för visst känns det som de värkligen lyssnar & förstår? :)
om ni har en speciel gerbil ., som ni tycker lyssnar.
lägg gärna upp en bild! ;)
Detta är Flora, hon lyssnar, det vet jag!
inte den bästa bilden, men huvudsaken är att det är hon!
mina förstår mig allihop
bambi speciellt för då vi hade henne under medicinering och det var sista dagen så sa vi "ja du bambi nu är det sista dagen som du får medicin"
har aldrig sett en ledsnare och surare gerbil efter det, öronen bakåt etc
hon ville tydligen fortsätta med medicinen
har inget bra kort på henne just nu men det kommer väl

oowh. det är så sött när dem visar att dem förstår :)
Jag tror att djur känner av när man är ledsen och då vill dom trösta på nåt sätt. En gång hade det hänt en sak med gerbilerna så var jätteledsen och då kom min katt och tröstade mig. Djur förstår alltså inte VAD man säger utan dom förstår via känslor, tonläge och kan även lära sig olika ord och sitt eget namn. T.ex papegojor som pratar härmas bara, dom förstår inte vad dom säger dom härmar bara ett ljud dom hört ofta.
//Elin
Ja, jag tror faktiskt att de förstår. Kanske inte allting, men en hel del. De känner nog av om man är glad eller ledsen, är man ledsen blir de genast lite oroliga och försöker trösta på något sätt. Men är man glad blir de också glada och ivriga.
en del ord kan dom allt
visst det är ju mest känslorna de följer men som det då vi sa att det var sista dagen med medicin so var vi glada och normalt tonläge, och att de blir irriterade och ledsna då det kan jag inte förstå
förmodligen trodde hon att det även var sista gången som vi lekte och busade med henne samtidigt då hon har blivit bra mycket tamare sedan nnan medicineringen
en del meningar förstår de men de går ju som sagt mest efter hur man känner sig
Jo dom kan ju förstå om man säger: Ska du ha godiis? För dom känner kanske igen ordet Godis. Men jag menar att man inte kan föra ett samtal som dom förstår, även om mna ofta pratar med dom.
//Elin

Ja, ni har nog rätt allihoppa.
en del ord, ja som " godis " kan dem nog.
jag pratar varenda dag med mina. så dem kan väl en del ord som jag säger ofta.
när jag säger " flora, ska du hoppa upp i handen" samtidigt som jag tar ner
handen i buren, så brukar hon hoppa upp i den.
och ja, somsagt. Dem hör ju hur äns attityd är.
jag tycker nog allt att dem är riktigt duktiga på det. iallafall mina!

#3 Min katt har också tröstat mej ^^ Men hon bet mej i näsan för att hon inte ville att jag skulle gråta mer x)

haha, vad gulligt!
Janos brukar komma och böka sej in & sätta sej i mitt knä.
Han är för mysig! ^^
en sak till som gör att man märker att våra förstår oss
Vi sa till smaragd "nu kommer du nog snart att få en ny kompis" vilken glädjeblick hon gav oss och blev helt sprallig av sig typ som om hon ville säga "menar ni det, slipper jag vara ensam, hurra"
det som vi sa till henne innehöll inget ord som godis etc men blev helt sprallig och sprang till buren och började snygga till där inne, lite väl tidigt så snart kommer inte kompisen, när vi sa det blev hon lite besviken, men samtidigt glad
vad är det för gerbiler jag har tro?? som verkar förstå vad man vill säga till dem

Jag tror inte alls på det där. Vi djurägare är oftast lite för bra på att överföra våra mänskliga egenskaper på djuren, som t.ex empati och förståelse.
Visst märker våra djur av sinnesstämningar pga vårat kroppsspråk- men så mycket mer än så blir det inte.
Sen är det olika från djur till djur- en hund har helt andra egenskaper än en gerbil t.ex.
Det är min åsikt.
/Sanna
medarbetare på Nattsudd och TV
med tanke på att djur kan prata med mig (genom att sända bilder till hjärnan) så tänker jag att varför ska inte jag/vi kunna prata med dem
men vilka signaler eller kroppspråk sände jag för att smaragd skulle börja springa och städa buren, lägga en sak i varje del av buren (hö på ett ställe, toapapper på ett annat, etc)??
de förstår mer än man tror, med tanke på att djur är smartare än vi (på vissa områden)
sedan tänk på att vi också är djur (ursprungligen)
alla djur som jag har stort sett förstått vad jag menat och vad jag velat att de ska hämta åt mig utan att jag tränat dem något, enda djuren som jag nte har fått kontakt med är fiskar och fåglar

japp vi har provat blinka men våra stirrar på oss och skakar lite på huvudet som om de menar är ni måste vara tokiga
men det som jag testat var att jag satt helt stilla och bad en av våra gerbiler att hämta en sak och lägga i mitt knä och då gjorde jag inga kroppssignaler mer än att jag rörde läpparna tro det eller ej de hämtade den saken från sin bur med

#14 Sorry, men det är lite svårt att tro på såna där saker. Ni får ta o filma.
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida

Samma sak med #12 Vore kul med bildbevis på en gerbil som städar. För det gör då inte någon normal gerbil på det viset. Samlar papper/hö/annat till bo, visst.. men inte lägger "var sak på sin plats"
Does it become a walk?
/Ida

Allt som djur gör går ju att förklara om man tolkar allt på det sättet man vill. Om jag ser en gerbil samla ihop bäddmaterial så tänker jag att den är på väg att gå o sova och vill bädda så att det blir mysigt att ligga. Det är gerbilens instinkt att leta bomaterial så att den ligger skyddad i gångarna.
/Sanna

oh visst.
alla har olika tolkningar av hur gerbiler ( andra djur med )
rör sej och sådna saker :)
Ändå ganska spännande ämne & ta upp, eller hur?

En bra grundregel för djurägare - tänk som ditt djur, ge den inte mänskliga tankar. En gerbil är gerbilsmart och har gerbilkänslor, en människa är människosmart och har människotankar.
Does it become a walk?
/Ida
#10 Jag tror hon bara hörde att ni lät glada när ni säger: Du ska få en ny burkompis! Då blir hon väl glad. Sen när ni säger: men lite mer ledasm röst typ att hon får vänta: Då förstår hon troligen inte att hon ska vänta, utan att nåt inte var så kul som ohn trodde och då blir hon lite ledsanre istället.
//Elin
#20 vi skrattade lite lätt då vi sa att hon allt fick vänta lite, och jag säger så här att eftersom att djur kan kominusera med mig så borde jag kunna göra samma sak tillbaka, djur kominuserar ju med bilder inte med ord och man tänker ju oftast på samma sak som man säger, de kanske inte förstår orden men tankebilderna
svårt att förklara för den som inte tror på sådant här
vad säger du om det här då vi kollade lite på bilder på på dataskärmen med henne på axeln såfort vi kom till några som var tillsalu (från dig) så blev hon helt till sig och mer eller mindre hoppade ner från axeln och fram till skärmen mot exakt 1 bild och du kan inte gissa vem som var på dem bilden eller??? din Basilika följde just henne med blicken när vi kollade vidare på bilder, upp med huvudet då vi gick ner på sidan ner då vi gick tillbaka upp
men som vanligt så tror ni inte på sådant heller misstänker jag

Eller så upptäckte hon att nåt rörde sig o blev nyfiken.
Jisses, låt djur vara djur.. de kan känna av vår sinnesstämning men de förstår inte o vi kan inte förstå dem till 100% NÅNSIN. De kan inte prata med oss.
Does it become a walk?
/Ida

Det vore annorlunda om man fick se bevis på något sätt. Det är svårt att tro på annars, och det blir ju lätt så att man tar det för andras tolkningar och inte "fakta" liksom.
Och även om vi alla är djur så är vi extremt olika på alla sätt. Gerbiler och möss pratar inte alls samma språk, trots att gerbilerna härstammar från dem till exempel.
/Sanna
djuren får ju vara som de är, jag förstår dem du behöver inte tro det bara för att du inte kan detdå jag märker att du fortfarande har spärren kvar på den delen av hjärnan
har du aldrig hört att djur pratar med bilder?? första gången som jag riktigt provade på det var på en katt som enbart ville ligga still, plötsligt fick jag en bild i hjärnan som visade en baktass, när jag kollade just den tassen så var det den som katten hade problem med (kunde knappt gå pga att klorna stack in i tassarna igen
men men jag låter dig tro vad du vill om du låter mig tro vad jag vill
visst jag kan hålla med om att vi inte förstår dem till 100% men det gällar att vara öppen och försöka, är man i den situationen du är i att nej det går inte då går det verkligen inte
alla har inte den förmågan, men tryck inte ner de som märker vad ett djur vill ha av oss genom de bilder som de sänder till oss då det är deras sätt att prata med oss alla har ingen mottagare som är öppen för de signalerna
men har ni aldrig fått för er att gå och kolla till era djur någon gång att det kan vara någon fara eller liknande??, det är de som sänder iväg signaler för att de vill att ni ska komma dit, typ som att någon av ex era gerbiler har rymt eller liknande

våra katter förstår att de ska få mat när vi säger "fixa" men gerbiler som pratar med oss? nej,nej, nej. Håller med #22. Gerbilerna hör nog på din ton när du pratar. Har råttor och när man sätter dem på gräsmattan och ropar på den så kommer dem men det är nog bara för att de hör ljud .
(På bilden ropar jag Texas namn, ingen reaktion)
#23 om vi vänder på steken där, kan ni visa upp bevis på att man inte förstår djuren??
och inga tolkningar utan rena bevis,

#24 alltså ursäkta, men vilken spärr? vet inte vem av oss du riktar dig emot i ditt inlägg, men påstå helst inte att det är någon spärr i nån del av hjärnan som påverkar allt. Jag menar inte att trycka inte ned någon, jag tycker helt enkelt att en "förmåga" inte existerar. Och jag vill heller inte ha en sådan, som du säger att du har. Jag tar mina djur för vad de är.
Men du får självklart tycka vad du vill, och att man diskuterar detta på ett forum är för att det är ett diskussionsforum och alla kommer inte tycka lika, så är det bara
Men säg inte att man har nån spärr kvar i hjärnan, för det är faktiskt skitsnack.
åter till tråden, jag har sagt mitt.
/Sanna

#27 du har ingen spärr, man kan inte ha någon spärr.
#26 Skrev vad jag tyckte och så har jag bild där han inte lyssnar.
#27 #28 så ni använder alltså hela er hjärna till 100% oki det var ju roligt att veta
#28 hur ska vi veta att du ropar på honom, du kan bara ha tagit en bild bara sådär, det är inget riktigt bevis enligt mig
ta och filma det istället
men vi läger ner det här innan det blir värsta bråket här
vissa tror att man kan prata med djur vissa tror inte att man kan prata med djur
är det oki??

#29 Så du vet hur mycket jag använder min hjärna menar du då, med tanke på att du anser att jag har en spärr.
Men som sagt, jag tycker inte att det är ett bråk, bara en diskussion. Vi har bett dig filma, och du ber andra filma….vi kommer ingen vart.
Jag är med dig på att vissa tror och andra tror inte. Jag vill bara inte att folk ska tro att det är något fel på en själv om man inte tolkar in allt ens djur gör som något som de gör för människan, och inte för sig själv.
Så, vissa tror och andra inte. Nu har jag sagt mitt :)
/Sanna

#29 0.o
Okej.
#30 det med spärr det som jag menar där så är det att en dagens människa bara använder några % av hjärnans kapasitet resten är spärrat på ett sätt som jag inte kan förklara
vissa har inte den spärren när det handlar om att prata med djur men de flesta har den spärren lite svårt att förklara, när man själv förstår vad man menar själv
att vi inte använder hela hjärnan det är ju vetenskapligt bevisat, har varit uppe i tvn väldigt många gånger på bla discovery för väldigt många år sedan då jag hade den kanalen
visst de kan inte säga hur mycket av hjärnan som är öppen eller ej
kan ju säga att det som jag tycker så var vi smartare då vi fortfarande var neandertalare än vad vi är idag, men på helt olika saker
på den tiden så provade vi oss fram med allt som jag förstått idag så kollar vi bara internet hur något ska vara
ta inte illa upp om ni inte förstår hur jag skriver till 100%
men kan hålla med om en sak de känner av hur vi känner oss och då jag är väldigt avslappnad av mig så verkar de flesta djuren söka sig till mig för att bla söka skydd och tröst då jag alltid tar djurets sida om det skulle bli något, och det med prata med djur så menar inte jag på "dr dolittle" vis utan pratar med ord och bilder samtidigt, då jag har lärt mig att djur pratar med bilder så det är på såvis som jag menar att de förstår vad vi säger, då vi pftast tänker på vad vi menar samtidigt som man säger någonting
men sedan är inte alla öppna på att ta till sig de bilder som djuren sänder tillbaka, plus att man inte alltid kan tolka vad de menar utan hjärnan sorterar bort sådant automatiskt

#32 Att vi bara använder en viss procent av vår hjärnkapacitet sker det forskning på hela tiden, och det är jag väl medveten om. Men vad har det egentligen med detta att göra? Det är ju du som anser att alla har en viss spärr innan de kan prata med djuren eller hur? :)
Jag tror också helt och fullt på att djuren är ett enormt stöd till oss, och att de kan känna av vår sinnestämning och vilja vara oss till lags när de gillar oss. Det har jag inte sagt något om. Men för den skull så kan vi inte läsa andra djurs tankar, utan att tolka dem som vi känner. Så anser jag :)
Att inte alla är öppna för det är något du väljer att tro och har ingenting med forskningsresultat att göra. Så allt handlar om vad man själv tror och tycker, och alla får tycka som dom vill. Ok?:)
/Sanna

skit samma, haha, snart blir det värsta bråket eller?
mitt fel sorry xD
alla har sina egna åsikter!

#34 haha jag menar inte att bråka, bara diskutera, tycker inte att det är ett bråk. det är väl intressant att alla tycker olika, som du själv skrev högre upp?:)
och ja, alla har sina egna åsikter. och tur är väl det egentligen!
/Sanna

Meh, kan alla bara ge sig eller? Låt honom prata med djur om han nu kan det, varför måste man kommentera det? :S
Själv tror jag inte heller på sådant, i vilket fall har det aldrig funkat för mig, men om det funkar för Ivanhoe8, grattis liksom. Jag bryr mig inte om vad andra säger, tycker att det borde vara samma för alla andra.
För att sammanfatta det alla säger men ingen gör: Låt alla ha sina åsikter!
Medarbetare på fantasy.ifokus

för me j har det också funkat.

#37 din gerbil på bilden är förresten jättesöt :)
/Sanna

Tack, :)
tycker det också, men inte så svårt att tycka. ^^

det här med känna på sig saker tror jag handlar om vårt omedvetna. Man får en stark känsla av att gerbilerna har rymt, kommer hem och de har det. Jag tror att vi undermedvetet vet att det kan ha skett eftersom vi kanske glömde stänga buren som hamnat i det omedvetna. Jag tror alla dåliga magkänslor grundar sig i logiska förklaringar.
Om djur pratar genom bilder, inget som jag tror men visst får man tro det. Jag tror deras kommunikation bygger på kroppspråk och ljud. därefter kan de också tolka oss till viss del genom dessa ting.
Om man tror på saker brukar man till slut tro det sker fast det kanske är en slump. Vi djurvänner vill mycket och sätter gärna in egenskaper hos våra djur som inte finns.

och när man vill nånting mycket, till exempel " jag vill prata med min gerbil så den förstår, "
Då vill hjag att den förstår, då kanske jag tycker det. att den gör någon speciel rörelse.
Alla har olika åsikter, de thar jag sagt hela tiden! 
Personligen tror jag inte att djur kan prata med människor på det sättet du säger, det kan vara möjligtmen inget jag tror. Viss tror på utomjordingar eller Gud. Det är helt upp till en själv vad man tror.
//Elin
Gäsp god morgon igen var tvungen att gå och sova några timmar
#34 det är inte ditt fel att det blir värsta bråket, det är mer mitt som försöker förklara sådant som är svårt att förklara
#41 för att försöka prata med djur, så är det ingen ida att anstränga sig det gäller bara att vara avslappnad och lugn, men i dagens samhälle så är det ganska svårt
denna spärr eller ska vi säga dörr istället är inte öppen på alla personer, men jag tror att den dörren står lite på glänt för att kompensera lite av mina andra sinnen som inte fungerar, har inget luktsinne, knappt någon smak, är hörselskadad, synfel, etc, man säger ju att om ett av sinnena är borta så brukar ett av de andra förstärkas, men när inget av mina andra normala sinnen fungerar skapligt så märker jag att djuren ropar mycket på mig
kanske är det inbillning som ni säger men jag tror på det och det har känts som om jag har blivit idiotförklarad i den här tråden (undrar varför jag fortsätt att skriva då)
att jag sänder ut lugna signaler det har jag märkt när en folkilsken hund hade rymt och kom morrandes mot mig men så fort han kom fram till mig la han sig ner och somnade i mitt knä, då gerbil-girl hade kaniner och en av dem bet av en strömsladd så det stog blixtrar ut från sladden (otroligt att hon överlevde) så var det mig som hon skulle till för att tröstas, samma sak märker jag med gerbilerna, jag har aldrig behövt att arbeta för att de ska lite på mig, jag har bara behövt att sticka ner handen redan innan de kommit in i vanliga buren första dagen så har de kommit fram och klättrat upp det gjorde de inte på gerbil-girl i början kanske efter 1 vecka eller nåt
men där har det med mina lungnade signaler att göra
men jag har fått bilder i hjärnan som inte är mina blandannat då vi fick Golden då han var 4 veckor så fick jag en bild i skallen som skrek efter mamma, kan inte förklara men det är så jag fungerar min mottagning av deras elektriska signaler (bilder) är ganska känslig
glömde säga att det är en söt gerbil du har
#42 där har du rätt låt alla tro på vad de vill
Hela denna diskussioner påminner lite om att prata om t.ex spöken.. Vissar hävdar med 100% säkerhet att de finns, och andra inte.
Jag tar ingens sida här men tycker ändå att alla bör få ha sin egen åsikt, även om det inte fungerar i praktiken så är det ju en härlig känsla att "tro" att man pratar med sitt djur… :)
Blir lite negativ känsla här och det känns som att alla vänder sig emot ivanhoe81 när de påstår att det är vetenskapligt bevisat att det inte går.
Tänk om det finns ett plan utöver det jordsliga och det faktiskt är möjligt att kommunicera med djur? Om det vore så skulle det va jäkligt häftigt i.m.o!
Lite mer positiva inlägg i den här tråden tack!!
läste lite på en sida kanske inte den vettigaste då den inte bevisar något, men det gäller att vara öppen för det annars så är den dörren låst
http://paranormal.se/topic/djurkommunikation.html
Djuren kommunicerar med oss genom olika sätt.
Det vanligaste sättet är kroppsspråket
Ett annat sätt som djuren kommunicerar mellan varandra är ljud och olika läten
Djuren snappar även upp våra känslotillstånd
Via telepati så kan de flesta djur uppsnappa både dina känslor och även enklare bildspel som du kan visa/spela upp för djuret i din hjärna. Man visualiserar helt enkelt en akt eller ett drama i huvudet och skickar det till djuret. Djuret kan även skicka bilder till dig om ni har övat lite.
När du mottager bilder från ett djur så försök vara så öppen du kan och gärna ha så lite andra störande tankar som möjligt samtidigt i huvudet.
punkt 1-3 är vi alla överrens om men det är punkt 4 som det inte många här som förstår och det är det som jag klarar av
såg även hur man tränar för att ev lära sif prata med djuren
Metoder att träna upp sin sensitivitet
Först och främst så ska du bli en harmonisk människa, med harmoniskt menar jag att vi skala bort sånt som samhället har präglat dig med för mycket och för långt bort från din egna personlighet. Klassisk meditation kan jag rekommendera för att finna den inre tystnaden. Eller sök upp vildmarken. Börja med att vistas ute mycket i naturen, i naturen finner människan ro och finner snabbare tillbaka till sig själv, borta från stadens jäkt, shopping, data, TV, arbete etc. Börja med att ströva ute i naturen för dig själv, lyssna på naturen, se på naturen. Försök att stänga av dina tankar på vardagen och lyssna på höken som skriker, observera när myran går över stigen, låt dig bara vara i naturens harmoni, med allt vad det innebär med exempelvis äta eller ätas, beskådas eller bli beskådad. Rör dig inte ryckigt och väsnas inte för mycket. Ska du studera ett djur, vrid inte på huvudet för fort, vrid på ögonen i stället.
Öva dig på att se ut i periferien (öva ditt sinne att se ute i det synfältet dit din syn knappt når annars).
Stöter du på ett nyfiket däggdjur (ex. ett rådjur) pröva att skicka telepatiska bilder till det. Be det via bilder från din hjärna röra sig till höger eller vänster.
Djur kommunicerar mycket telepatiskt, de djur som har den bästa förmågan till detta i vår Svenska natur är björnen.
Du kan när du sen är hemma pröva på att överföra bilder från din hjärna till ett husdjur som du håller av. Ta dock ett däggdjur att öva med, de är lämpligast att jobba med. Personligen har jag en 15 år gammal katt som skickar bilder till mig i när han vill jag ska gå och släppa in honom i dörren. Katter är även mycket duktiga på astralresor.
Att ströva i skog och mark är en slags meditation som fungerar mycket bra för att öppna upp sina inre portar och nå in till det undermedvetande och den magiska världen.
Människor brukar kommunicera med ord som vi säger till varandra. Bakom varje ord finns en känsla, en sorts vibration. Ordet kärlek har samma vibration oavsett om det uttalas kärlek, love, liebe eller amour. Vi förstår vad ordet betyder eftersom vi känner igen känslan. Detta kan man säga är ett originalspråk, som kommunicerats så länge det har funnits tänkande varelser på den här planeten. Människorna började sätta ord på känslorna och uppfann talspråket så småningom, medan djuren fortfarande pratar på samma urgamla, ordlösa språk. Om du säger jag älskar dig till ditt husdjur (som jag fortsättningsvis tänker hänvisa till i något mindre nedvärderande form än just husdjur), så spelar orden ingen roll. De känner känslan bakom, och känner att du älskar just honom eller henne.
Eftersom jag hört förr att djuren inte pratar med ord, de pratar med känslor så tänkte jag att usch, det kommer jag aldrig att palla med, för att prata med känslor, det låter oerhört komplicerat. Det är det inte! :) Om jag kommunicerar med min ägare (som alla kattägare vet, så är man ju aldrig kattÄGARE, utan kattÄGD ;)), så kan jag säga jag älskar dig till henne. Hon översätter det till sitt språk, och svarar på samma språk, vilket jag översätter tillbaka till ord. Det går liksom automatiskt. Så det är inte bara känslor jag får tillbaka, utan faktiska ord och meningar, eftersom det är så jag pratar med folk. Det är säkert olika från person till person, kan jag tänka mig. Ändå, vi talar olika språk, men vi översätter ändå omedvetet och kan prata med varandra. Det är rätt häftigt!
Allting du säger har en bakomliggande känsla, vartenda ord (därför jag tycker man ska vara försiktig med vad man säger till folk även till vardags) har sin egen vibration. Om vartenda ord i ordboken motsvaras av en känsla, och djuren förstår känslorna… är det då konstigt att de förstår precis allt det vi babblar om?
Nu undras det säkert i stugorna om min Fido/Misse förstår allt det jag säger till honom, varför gör han inte som jag säger då? Svaret är enkelt: djur har en egen, fri vilja. Om du blir tillsagd att göra något, lyder du alltid blint? Eller undrar du VARFÖR du tvunget ska göra det där du blivit tillsagd att göra?
Vi har redan konstaterat att djuren förstår allt det man säger till dem. Nästa steg är att förstå att de förstår allt som sägs överhuvudtaget, även om det inte är riktat till dem.
nä nu orkar jag inte skriva längre (inlägget är redan långt nog, vill ni läsa mer så sinns det på den länken som jag skrev högst upp
men skriver den även här längst ner http://paranormal.se/topic/djurkommunikation.html
har alla gått och lagt sig nu tro, då det blev helt tyst på hela forumet

Nej, jag är kvar. Håller dock inte med om sådant.
Jag är en person som bara tror på fakta, detta är inte fakta. Detta är en ensam person som har skrivit ner saker han har upplevt/vill uppleva. Det finns inga faktiska bevis på att djur kan telepati, det finns inga vetenskapliga tester som stöder den teorin heller.
Jag kan tycka att det skulle vara asballt om det nu skulle vara så och jag skulle jättegärna vilja att det skulle vara så, men så är det faktiskt inte (enligt mig).
Djur är faktiskt djur, det finns en orsak till varför de inte regerar världen, lever på bekvämare / säkrare sätt. De är helt enkelt inte lika utvecklade som vad vi är.
Over and out, Vippelicious
Medarbetare på fantasy.ifokus
här är en till som säger samma sak, som man även kan beställa distanskurs om man vill
http://www.sinnligkunskap.se/artiklar/talameddjur/12.htm
här finns en bok att köpa http://shop.newpage.se/se/art/hur-man-pratar-med-djur.php
Penelope Smith har i snart trettio års tid forskat i hur olika arter kommunicerar med varandra telepatiskt.
bok nummer 2 av samma författare/forskare https://www.capris.no/product.aspx?isbn=9189120132&r=1
här är en djurpratare till på distans http://www.mohinhis.com/djurprataren.htm
kan det verkligen inte finnas telepati mellan djur och människa när det är så många som känner att de kan
det finns inget vetenskapligt bevis vare sig för eller emot
hittade det här med, en pdf fil från
Ur BIOKOMMUNIKATION (Dabelsteen, Espmark & Sjölander, Univ-forlaget Köpenhamn, 1988) Djurens språk och människans läten
http://www.ida.liu.se/~TDDC89/info/artiklar/d-m-laten.C
läs lite mer på sidan 5 i ovanstående fil. Icke-verbal kommunikation
För biologen framstår det som en självklarhet att människan i allt väsentligt fortfarande har
kvar hela den icke-verbal kommunikation som andra däggdjur använder - och att hon utnyttjar
den för samma ändamål. Språket skulle alltså ha tillkommit för att, så att säga, fylla ut de delar
av kommunikationen som den normala icke-verbal kommunikation inte klarar av. Varför
människans bland alla arter haft behov av ytterligare ett kommunikationssystem, utöver de
som våra närmaste släktingar klarar sig alldeles utmärkt med, är förmodligen en omöjlig fråga.
jaja tur att alla tänker olika, annars så hade livet varit tråkigt

Men snälla, det är klart du får vatten på kvarnen när du länkar till sidor om paranormala saker. Sånt är inte intressant. Eftersom djuren själva kommunicerar via kroppspråk och dofter och i viss mån ljud så finns det inget logiskt som säger att de skulle kunna kommunicera med oss på något annat vis än de kommunicerar med varandra. Man kan absolut lära sig att läsa deras kroppsspråk och komma långt på det. Det är så jag jobbar med mina djur, gör de något jag inte förväntat mig så funderar jag inte på vad som är fel med dem utan vad JAG har gjort fel så de har tolkat det som fara eller vad det nu kan vara. Det är oxå så jag kan läsa av om djur jag sätter ihop tänker bråka eller om de bara jagar för att sätta den nya på plats.
Men nu är det dags att lägga ner den här diskussionen. Alla vet nu att du "kan prata med djur" så det är inget du behöver fortsätta tala om för oss. Fortsätter den här diskussionen i samma anda som hittills så kommer jag att låsa tråden för nu börjar det spåra ur.
Does it become a walk?
/Ida

äh, låt dom, det här är ju ett diskussionsforum. varför låsa om folk vill skriva om vad de tycker är intressant.

#50 Det får gärna diskuteras men inte när det börjar närma sig påhopp och otrevliga toner.
Does it become a walk?
/Ida
påhopp otrevliga toner vem vad, jag har bara skrivit som jag har lärt mig, om du vill läsa vem som gör påhopp så kan du läsa dina egna inlägg det är påhopp mot mig anser jag
nu kommer jag skriva ett påhopp för den som känner sig träffad, jag får väl böja mig över de diktaturerna som bestämmer här då det inte är något diskusionsforum om det inte går åt det hållet de vill, ne nu lämnar jag snart detta forum då man tydligen inte får skriva vad man vill

#52 Jag har inte gjort några påhopp. Allt jag har talat om är att du inte bara kan länka till den ena sidan av saken och hävda att det är det som är sant. Alla ser vi olika på saken men just här verkar du vara ganska ensam om att tro på att man kan prata med djuren. Ingen kan ta ifrån dig din tro, jag vill bara att du tonar ner dig lite för det uppfattas som du försöker proppa över din tro på andra. Det finns många unga här på sajten vilket innebär att man MÅSTE tänka över VAD man skriver och HUR man skriver.
Sen tar vi personliga problem via PM och inte här på sidan. Här diskuterar vi i sak inte person.
Does it become a walk?
/Ida

faktist Ida tycker jag att början på inlägg 49 är lite av en otrevlig ton. De finns människor som säger sig ha förmåga..hurvida jag tycker låter jag vara osagt. Men i ett forum har alla rätt att skriva vad de vill såvida det inte är emot reglerna. tex påhopp, otrevliga toner osv.

har inte läst igenom presis allt sedan jag var inne.
men en del.
men vi vill inte ha några bråk här nu! :P
jo, inlägg 49 var lite av en otrevlig ton, ja.

Fine, har ni uppfattat det som otrevligt så får jag be om ursäkt. Det jag ville påpeka var att man inte kan söka information från EN källa och ENA sidan av en sak som har flera aspekter och sedan säga att det är det som är sanningen.
Does it become a walk?
/Ida

Jag tror inte alls att det var Solaikas mening att vara otrevlig. Det är väldigt svårt att uttrycka sig på ett forum på ett sätt där precis alla som läser tolkar texten samma som man själv gör när man skriver det.
Vad hon menade tror jag, är att man gärna vill ha fakta från olika källor. Det var inte meningen som ett påhopp på någon, utan mer ett klargörande.
Jag ber också om ursäkt om man uppfattat mig som otrevlig, det var inte meningen. Det var lite vassa ord från flera olika parter, men så kan det bli i en diskussion. Vi får helt enkelt lära oss att alla har olika åsikter, men jag tycker också att man ska få säga dessa på forumet, annars blir det aldrig en diskussion som man kan ha utbyte av
Dock finns det finare sätt att uttrycka sig, men vi alla lär oss av våra misstag.
/Sanna
nu kollar jag tillbaka lite på gerbil-sidan igen trots att jag känt som om ni mer eller mindre kallat mig för idiot inte enbart i det här inlägget utan även i andra (men inget inlägg nämt och vill inte nämna heller)
men jag håller med nr 49 i början käser jag som att du kallar mig idiot
jag la upp 1 länk först som jag skrev inte var så seriös och det var mer pga att det var på en paranormal sida
men de i inlägget efteråt, som det var en som gett ut en bok i ämnet en som bla forskat i 30 år i just det ämnet
och som jag skrev längre upp (orkar inte kolla vilket inlägg)
så lägger vi känslor bakom varenda ord och ni har ju sagt att djur förstår känslor men ändå så dög inte det, ne jag känner mig inte välkommen i det här forumet längre
inte med behandlingen som jag fått i den här diskutionen men även i andra där bla jag har lagt upp tips och länkar och typ att man struntat i det sedan så har andra lagt upp samma sak med tips och samma länkar och då är det perfekt
har växt upp med det från min släkt men nu var droppen nåd orkar inte bry mig längre om någonting, känner inte att jag vill hjälpa någon längre utan bara bry mig om mig själv
tack och adjö
Stopp och belägg nu… Lås och bom på denna. Kamma till er allihopa 
Förmänskliga inte djuren.
Djur kan regeistrera och känna av sinnesstämningar, ja.
Djur kan lära sig att förknippa vissa ord (beroende på hur vi betonar dem, de är ljudet de förstår, inga ord.) med vissa saker. Vi sänder massa "osynliga" signaler via tonfall och kroppsspråk.
En gerbil är en liten gnagare, deras mentalitet består kortfattat av "äta-skita-sova" principen… Deras liv handlar om att överleva och fortplanta sig. De kan omöjligt sätta sig in i våra mänskliga problem.
Sammanfattning; Nej, de förstår inte, men ja, de kan som alla djur lära sig vissa associationer, men förmänskliga det inte.