Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettburar-inredning
Läst 839 ggr
Emelie-tex
0

Galler till burar. Hjälp :-P

Jag ska köpa hem 3 st 130 l, med lock, sen tänkte jag borra 4 hål och såga mellan hålen så det blir en "lucka" vart kan jag köpa när som håller och inte är så stort att gerbilerna kommer igen, att använda som lucka? Vill inte bara borra massor med hål, känns som det blir för varmt och för dåligt med syre.

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/70102972

[Tassy]
0

Jag använder perfaplåt på mina akvarium, det borde gå lika bra att lägga över hålet på ett samlalock. Mycket enkelt och smidigt!

RoSa-RoSeN
0

Jag köpte mitt när på nån järn affär Tror jag? :S (Hjälp mej katteeen ^^) 5mm i varje hål :)

ivanhoe81
0

om du sågar upp locket så kan du köpa ett nät och tejpa fast över hålet

det nätet som vi har köpt kostar 59,90 kr per meter och då är det 1 x 1 meter
flätat nät visserligen men fullt fungerbart, maskor är ca 2-3 mm stora
det är ju visserligen bättre med svetsat nät där man inte kan göra maskorna större men som sagt så fungerar det nätet perfekt för våran del

Emelie-tex
0

# 1 och #2 vart köper ni det då?Tungan ute

Solaika
0

Jag köper mitt nät på Beijer byggvaruhus.

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

ivanhoe81
0

vi hade gärna köpt på bejers med men det är lite långt, vi köper vårat på Järnia eller lantmännen (här så jobbar de ihop)

Emelie-tex
0

Går detta bra?? http://www.beijerbygg.se/templates/BB_Produkt.aspx?id=27921

Och hur mycket behövs till tre burar ungefär??

Eller kanske detta?? Var bra mycket billigare

http://www.beijerbygg.se/templates/BB_Produkt.aspx?id=27924

Solaika
0

Svårt att avgöra. Åk dit o titta istället. Eller fråga efter riktigt finmaskigt metallnät. Det gjorde jag. Betalade 20:- för en meter nät. Ska du bara göra hål i locken så tror jag inte du behöver mycket mer än en meter.

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

Emelie-tex
0

Okey, jag hittade både  Beijer, Järnia och lantmännen i örebro, så jag åker nog dit imorgon och köper både när och låda/lådor men minst 2 lådor blir det :-)

(tror nästan att låda blir bättre än mitt akvarium då den är djupare, kan sätta min "byggar" flock i låda, de ÄLSKAR att göra djupa gångar

ivanhoe81
0

harinte de alternativen väl lite stora maskor, alternativ 1 2,5cm medan alternativ 2 1,9 cm som jag förstått

hade för mig att det max bör vara 1 cm men jag kan ha fel, ivärsta fall så kan du ju vika det dubbelt

[Katteeen]
0

Vårat nät kostar runt 100 kr per meter, men det är inget de kan gnaga sig igenom, så jag tycker det är värt det. Hade ett annat nät förr och jisses vad mycket rymlingar jag hade! :P
Svetsat eller flätat metallnät/galler ska det vara, finns på bl.a Järnia och lite andra byggvaruhus :)

ivanhoe81
0

som jag skrev så det nätet vi köper på järnia alt lantmännen kostar 60kr metern (59,90kr) flätat med maskstorlek på 2-3mm det kommer deras norar inte igenom, plus att våra springer över varandras burar på det så tassarna åker inte igenom heller
det är metallnät som är 1 meter brett

Emelie-tex
0

Jag åker in och kollar. Tar med mig en blyertspenna, Den ska inte gå igenom luckorna ungefär :-)

[Tassy]
0

Jag köpte mina plåtar privat Flört

Pose-idon
0

Vi har med ca: 1 centimeter mellanrum på vårat nät :)

//Elin