Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettmat-utfodring
Läst 1012 ggr
carint
0

Äppelkvister till Gerbiler?

Jag har tagit in äppelkvist med blad och knoppar till mina Gerbiler och de verkligen älskar det. Inte kan väl det vara skadligt?

Nån som vet?

[Tassy]
0

Det går utmärkt att ge, se upp så du inte får in kryp i buren bara Glad

Pose-idon
0

Kvistarna är inte farliga, bladen och knopparna vet jag inte.

//Elin

sissie
0

Blad och blomknoppar är helt ok. Spola helst av dem innan du lägger in dem i buren.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

ivanhoe81
0

det bör väl spolas av med kokande vatten eller?? tänker bara på att det ska vara helt bakterie och jryp fritt

isafisa
0

jag brukar koka dem ibland, men ibland inte Skäms Men har inte fått in något än iaf :)  Fryser dem även ibland efter kokningen

sissie
0

Helt sterila behöver de nog inte vara. Inte till vuxna djur i alla fall.

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

[Tassy]
0

nej man ska inte sterilisera allting, då har djuren snart inget immunförsvar kvar att tala om.

RoSa-RoSeN
0

De ska jag ge när de kommer blad på våra äppel träd :)

ivanhoe81
0

oki tänkte bara så det inte kommer en massa kryp in till dem

chokladfudge
0

Varför denna rädsla för kryp? Där gerbilerna lever vilda finns det garanterat kryp så varför vara livrädd för attt det ska komma in några?

ivanhoe81
0

De vilda är ju vana vid kryp, medan våra tama inte är det plus att kryp kan väl medföra sjukdomar på mer än enbart gerbiler om man har otur

men det är ju bara vad jag tror

chokladfudge
0

Så, om man får med kryp från det att de är unga så är de vana och då är det ingen fara? Om man har kaniner så blir man inte sjuk av att ta in växter till dem, varför skulle man bli det då om man tar in växter till gerbiler?

Solaika
0

Nej det handlar inte om rädsla för att djuren ska bli sjuka utan för att få in ohyra i hemmet.

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

[Tassy]
0

Som Solaika skriver så är det ohyran man inte vill få in, vanliga kryp är det väl ingen större fara med. Men löss och annan sån skit är inte kul om de slår rot i buren!

ivanhoe81
0

kryp och ohyra är samma sak för min del, allt som jag inte vill ha in kallar jag för ohyra

Solaika
0

#15 jojo, men det är fortfarande inte att djuren ska bli sjuka, eller människor för den delen, som man är rädd för.

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

sissie
0

Så länge man håller sig till fruktträd är det säkert lugnt.

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg