Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 648 ggr
ivanhoe81
0

hur ska man få plats

hur ska man få plats med alla burar tro??

har hittat plats för 3 burar men behöver plats för 3 burar till (för de som kommer från katteeen)

den bänken som vi har våra hamsterlandburar på kan ju sågas av så den passar skåpen precis (120 cm) där har vi plats för en samla på den, sedan har jag tänkt att bygga en hylla som jag såg då vi besökte pose-idon där har vi plast för 2 samlor, nu ska vi bara ha plats för 2 samlor och ett hörnakvarium

blir väl att skruva ner dvdhyllan och flytta den då har vi plats med en hylla till med 2 samlor, bara hörnakvariumet kvar då

hmm ska vi ta hyra på en lägenhet till tro en med 1 rum och kök alt köksvrå tro så får alla gerbiler bo där (bara det fanns en precis brevid oss, men det tror jag inte det gör)

hade vi inte haft det stora akvariumet så hade det varit löst men nu har vi ju det det tar ju en golvyta på 2m x 50cm (har jag för mig)

om ni har några smarta lösningar hur man kan spara plats utan att göra sig av med några gerbiler så är jag öppen för förslag

Royalz
0

Går det inte att dela av det stora akvariumet så det blir som två burar? :)

[Katteeen]
0

Annars kan ju tjejerna ha en vanlig samla de med, om hörnakvariet är problemet :)

ivanhoe81
0

#1 ju det skulle gå och dela av, men då tror inta jag att vi är så populära av de 3 damerna som bor i det nu, de har vant sig att kunna springa av sig från kortsida till kortsida och gräva gångar hela vägen med

#2 det kvittar om det är hörnakvarium eller samla försöker hitta plats åt det med, men vi vill fortfarande ha akvariumet som du kanske förstår

vi skapar oss bara mer o mer problem, men samtidigt så vill vi ha de problemen med

äsch jag hittade en lösning slänga ut tv o soffa så kan vi få plats med ännu mer burar, kan ju kolla på gerbiler istället för tv och spela tvspel ju hahaha

vardagsrummet som vi har brarna i är väl drygt 4-5 x 6-7 m (tror jag har inte mätt ordentligt)

vi kanske delar av det vid soffan och ställer 1 bur utåt så det blir en djuravdelning och ett tvrum

som sagt så älskar vi båda 2 djur då vi båda här har blivit svikna otc av människor men aldrig av ett djur, skulle vi bara ha plats och råd så skulle vi vilja ha alla sorters djur hos oss och typ alla av varje art och ras det går att få

tur är väl att vi inte har utrymme för det för vad skulle ni ha och pyssla om då tro hehehe

Vippelicious
0

Om ni inte har utrymme i huset kanske ni kan göra ett gerbilrum?
Ös ut alla saker ur ett rum, stapla på hög eller vad som helst och sätt in alla burar och akvarium i det rummet. Så brukar jag göra fast med annat än just gerbiler :P

Medarbetare på fantasy.ifokus

ivanhoe81
0

jo vi har funderat på att göra om vårat kontor / skrotrum till djurrum, visserligen så är det det minsta rummet i hela lägenheten men det är isåfall det enda rummet vi kan ta, men som sagt så funderar vi fortfarande på det än

vet inte om vi kanske måste byta ner oss snart heller till en 2rok istället för 3rok som vi har nu

skrotrummet är ca 2,4 x4,2 meter på ett hum

[Katteeen]
0

Hela mitt rum har blivit ett djurrum ju Skäms Jag har 6 burar i mitt minimala sovrum och tror snart jag får astma *asgarv*
Skönt att bli av med åtminstone 3 av dem snart, haha Flört

Nej men ärligt talat nu då, jag skulle ha gjort om skrotrummet jag, för då blir det iaf lite avdelat, istället för att ni har hela zoo:et i vardagsrummet. :)

Pose-idon
0

Det enda som ?r djurfritt i mitt rum ?r s?ngen och skrivbordet. Fast jag h?r stort rum.

//Elin

ivanhoe81
0

#6 men jag älskar ju att vara på zoo ju och jag är ju mest i vardagsrummet ju hehehe

tror att vi kommer göra om det frågan är bara vart i häll-vete jag ska göra av skrotet vi har här inne, dax att rensa förrådet igen tror jag, går inte spara på alla bilsaker som jag har här i rummet och i förrådet (typ ett baksäte, 1 passaserarstol, en massa mattor som ska ligga i bilen (om jag orkar byta mattor någon gång med)

fy fan vad jag kommer få slita ett bra tag då jag inte vill slänga saker som kan vara bra att ha någon gång om säg 20 år eller nåt

datorn kommer hamna i vardagsummet (ska nog byta ut skrivbordet bara, det jag har nu är 2 x 2 meter hörnskrivbord)

#7 jo ditt rum är väl lite större än vårat sovrum så du har ju gott om plats

vi är 2 samlartyper som bor under samma tak (inte bra) har väl närmare 500 dvd-filmer tillsammans, en massa annat bröte jag samlar ju på serietidningar och kalleankapocket, har hela serien av spiderman sedan nr 5-02 (tror jag det är) en billybokhylla där snart 4 hyllplan är full med kalleankapacket (dubbla rader per hylla) den hyllan är 80 cm bred, resten av bokhyllan är full med blandade pocket och tidningar, har en hel kartong nere i förrådet med tidningar som jag inte läser just nu

någon som vill komma och rensa lite i min lägenhet och förråd tro

Pose-idon
0

Föresten, mina hyllor köpte jag på Bauhaus Flört

//Elin

ivanhoe81
0

oki ska kolla lite om det finns någon affär inärheten av oss eller om det finns på postorder eller liknande

tack för tipset, hade kollat lite på ikea men där var det 2 problem antagligen var de för dyra och höga eller så var de för små

ivanhoe81
0

#9 ja du det närmaste Bauhaus som fanns är antagligen hos dig eller i göteborg

kan lika väl bygga egna hyllor då jag har en far som är snickare (hobby men han bygger förbaskat bra) så kan vi bara köpa benen istället för de brukar vara svåra att få rätt (lika alla 4)

man vad är måtten på dina hyllor om du har dem inärheten

Pose-idon
0

#11 Kollar när jag kommer hem :)

//Elin