FInns det några billiga akvarium
Hej!Jag behöver ett akvarium till min andra gerbil Twist för det är så att det är en hona och en hane jag har och jag vill inte ha några ungar.Varför jag har en hona och en hane är för att dom tog fel på könen i Djur magazinet och jag vill inte lämna tillbaka dom för jag är såååååå fäst vid dom så jag behöver ett väldikt billigt akvarium.För jag ska ta riske att kastrera Twist så jag behöver bara i ett tag akvariumet.
M.V.H Sweet Pau
kastrerar dem så små djur? Bara nyfiken :) Aldrig hört talas om det. Skulle tycka det var bättre om de fick en ny kompis var istället :)
Var bor du? Skulle kunna vara bra att veta…
Kanske finns på blocket? Eller du kanske har någon akvariehandlare nära dig?? Vi fick t.ex. tag på ett "halvlagat" 198-liters akvarium för 300 inkl hemleverans hos våran akvariehandlare…
Nej, man kastrerar inte så små djur pga riskerna att de dör under narkosen bland annat.
Jag vet en gerbilhane som blivit kastrerad… Men jag avrader starkt ifran det da det blir en valdigt smartsam historia. Det gor ju helt sjukt ont pa manniskor som har blivit opererade och da ska man veta att vi far galet mycket smartstillande… Gerbiler far i stort satt INGET for da skadar de sig sjalva istallet. Forsta da att kanna sa i det mest kansliga stallerna av alla? Sa nej tack… ingen kastrering…
om du inte får tag på ett akvarium så kan du köpa en samla-låda på ikea 149kr för 130 liter plus lock 40kr (som du får såga upp och tejpa fast nät i) sedan lås om du vill ha det 5 kr totalsumman blir 195kr plus en bit nät (köper du det nätet vi köper så går 1 x 1 meter på 60kr och då är maskorna 2-3 mm visserligen flätat nät och inte svetsat som de flesta rekomenderar men det duger som ventilationsnät iallafall
nätet har vi köpt på järnhandeln (järnia) men borde även finnas på lantmännen / Granngården då våran järnhandel sammarbetar med dem
255 kr har du väl råd med och då har du ett utrymme på 130 liter
okej då ska jag nog inte kastrera dom
#6 Bra!