Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettot-fiket
Läst 1154 ggr
Vippelicious
0

OT Var kan man köpa selar?! :S

Hej igen, nu är spammern tillbaka!

Vill gärna ta ut mina gebbar, men jag vill hitta selar då. Någon som har förslag på vart man kan hitta selar, helst på internet? Djuraffären i närheten av mig är nämligen värdelös!

Medarbetare på fantasy.ifokus

Gerbilflicka
0

Har bara sett da och da i vanliga djuraffarer. Har haft nar jag var yngre men jag rekommenderar verkligen inte det. Alldeles for latt att komma ur selen och sen ar gerbilen borta…
I sant fall tycker jag toppen av en duna ar det enda vettiga alternativet om man vill ha sina gerbiler utomhus en stund. Kom ihag bara att inte ta ut dem annu, det ar pa tok for kallt for dem.

ivanhoe81
0

guldfisken har om hamstersele fungerar

http://www.guldfisken.se/beta/catalog/smaadjurstillbehoer-hamsterselar-c-160_611?osCsid=cce9184eb34b428b7e1000d47070313f

sedan så kanske grand-prix har bara kolla igenom deras sida

Vippelicious
0

Om man då har en bra sele? :P Har nämligen inte råd med en gallerbur men jag vill ändå ha mysiga gerbiler utomhus i vårsolen. 22 grader här hemma hos mig =)

Man gör typ som en råttsele fast i lite mindre version? Kickiversionen?

sissie
0

Det finns en sele som är mer som en väst med ring på ryggen för hamster. Den kanske kan fungera. Både Ferplast och Trixie tillverkar sådana selar.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Vippelicious
0

Mm ungefär en sådan jag tänkte på :P Det borde ju gå att fixa till en gerbil utan problem ju

[ElisabethYL]
0

Smart!!! Trodde inte det fanns till mindre djur än råttor Tungan ute

Duracells-Gerbiler
0

Jag hade aldrig vågat prova att använda sele utomhus, det måste väl vara jätte lätt för dom att komma ur den.

Vippelicious
0

Man testar ju inomhus först, såklart :P Sedan kan man ju alltid göra en liten "avgränsning" ungefär vart man håller sig och "bygga in sig" lite, så man har en chans att fånga dem igen om de smiter ut. Sen tycker jag att man borde se när de väl börjar korva sig i selen och då är det väl bara att maka sig ett steg närmre helt enkelt

burmesee
0

Man kan nog köpa selar på de flesta djuraffärer men jag tycker tycker det inte verkar helt riskfritt, dessutom hur kul tycker gerbilen det är att vara fastbunden när h*n vill ut och upptäcka?
Du borde istället köpa någon slags hamsterhage/gallerbur att ha dem i. :)

Disa, Hollywood's gerbiluppfödning

Vippelicious
0

Den enda hamsterhagen jag har sett på min djuraffär är sjukligt låg, och om de då blir skrämda av någonting kommer de kunna SPRINGA över kanten på hagen "/ Sele är nog mitt enda alternativ hitills tror jag :F

sissie
0

Jag vet att många är emot hamsterbollar men kan inte det vara en idé just när man vill låta sin gerbil vara ute? Det finns ju bollar som är riktigt stora. Så stora att till och med ett marsvin kan vara i dem. Inte för att jag vet om marsvin gillar idén.Obestämd

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

ivanhoe81
0

bollar utomhus ska det vara bollar så bör de vara riktigt stora, och då blir det en annan sak som medför nackdelar de klarar inte rulla dem istället

[jakke94]
0

men köp kanske en begagnad gallerbur.. på blocket.se ? det blir nog inte så dyrt.. tror det är minst lika dyrt som att köpa en ny sele i en djuraffär :P finns ju gallerburar för en 100-lapp på blocket

Vippelicious
0

Inte i stockholmsområdet Jakke…har letat som en besatt efter det

ivanhoe81
0

det skulle jag hellre satsa på istället för sele, om man nu bara får tag på en inärheten till bra pris

hittade visserligen 1 billigt, men där var galleravståndet lite för mycket (ca 1,5 - 2cm) annars så begär de ganska mycket för dem eller så medföljer det djur med buren

men jag håller koll efter en bättre gallerbur, både 1 som man kan plocka delar från och göra ihopsättningsburar och hela som man kan ha för att ta med dem ut på gräsmattan eller nåt

ivanhoe81
0

kolla den här annonsen 150 kr plocka bara bort hjulet, där har du 1 i stockholm

Vippelicious
0

Sedan är problemet att jag inte har någon som helst tid att hämta något, dock var den buren rätt tillfredsställande.

Får ett par selar hemskickade förhoppningsvis, för ett lågt pris, så jag kan ju åtminstone testa ^^

ivanhoe81
0

oki ja du kan ju alltid testa

försökte hjälpa dig lite och leta efter en billig gallerbur annars, då jag har köpt grejor via blocket så har jag alltid frågat om vi kan träffas på något ställe eller frågat vad de vill ha för att leverera grejorna till mig (visserligen så har det varit bilgrejor då som jag har tyckt varit lite jobbiga att konka med sig på ev bussen eller liknande)

Vippelicious
0

Haha jag uppskattar hjälpen väldigt mycket faktiskt :) Väldigt snällt!

ivanhoe81
0

det är så lite så, klart vi hjälper varandra här på forumet, det tycker jag iallafall

även om vi bor i sveriges alla hörn (och kanske runt omkring) så anser jag att vi alla här inne är vänner på ett eller annat sätt