Har jag glömt något?
Nu har jag äntligen fått hem mina gerbilhanar! En burmese och en agouti :) Dom bor i en 130 liters Samla-låda med mycket mycket spån, ett hus, en sandskål, godistugg, fröblandning, vattenflaska och toalettrullar :D Just nu låter det kanske lite som sysselsättning, eller? Tar gärna emot tips och förslag om jag har glömt något, eller ifall man kan utöka buren med mer kul för dom små?
Mvh Redmoon (Daniella)
har du någon hylla som matskål och sandskål står på??
tycker att det låter som att du fixat till det bra till dem
lägg gärna ner lite träpinnar eller andra träsaker som de kan gnaga på, annars så kommer inte jag på något på rak arm

Nej, tyvärr har jag ingen höjd till matskål och sandskål.. Får nog fixa det snart, i alla fall till matskålen (dom har vart hemma här drygt två timmar och den är redan spånbegravd). Tack för tipset, kom på att jag hade en gren på tork i badrummet som jag tänkt lägga in till dom (jag har tvättat den eftersom det finns risk för sjukdomar).
har du tvättat den med kokande vatten?? annars så kan bakterierna finnas kvar
det kan vara en fördel att ha lite höjd till matskål och sandbad, då vi hade 3 hanar i en marsvinsduna så hade vi ingen pall eller något i den ingen ide att ha matskålar då den hela tiden blev begravd under ca 7 cm spån (förstår inte varför det hela tiden blev en hög där) samma med sandbadet
du kan ju kolla in under min tråd charm och hope så kan du se hur jag har löst det med min samla som de 2 ska få flytta in i när jag hämtar dem på söndag
nu hade ju jag en hel del dötid i början på veckan så jag försökte fixa det i ordning ordentligt

Hoppsan, nej det har jag ej gjort "/ Tack ännu en gång, ska ta bort den ifrån buren/lådan med en gång!
man kan inte tänka på allt med en gång, jag har gjort fel jag med flera gånger men ändrat mig med en gång som de har sagt att det är bättre att göra på ett visst sätt
vill ju inte att du ska få in ohyra hos dina små grabbar och det tror jag inte att du heller vill
så lite så hjälper gärna till med tips om jag kan
vi vill gärna se lite bilder på grabbarna och hur du har inrett änsålänge om du har någon kamera att ta kort med såklart

Jadå, jag har en kamera som jag försökt fota lite bilder med idag :) Det var inte så lätt, en sprang in i huset och en rörde på sig precis innan jag fotade många gånger! Bilder kommer, dock kommer det kanske dröja tills imorgon, men det kommer så säkert så :D
hmmm låter lite som våra att ta kort på
en som springer iväg så fort man riktar in kameran mot henne o den är påsatt (är den avstängd bryr hon sig inte)
sedan kan några av de andra sitta helt stilla ända tills man tar kortet så det ser ut som om de har 2 huvuden eller nåt
sådant är just typiskt
vi brukar ta en hel del kort men det är bara 1 av 15 kort som blir bra
Testa att ta kort på små ungar i popcorn-åldern då 
//Elin

Haha, ja det är precis så det känns här också! Ska pröva imorgon igen, för denna gång tror jag två kort blev bra, av okänt antal knäppta bilder ;P
#9 får man använda videokamera och ta stillbilder från videon??? hahahaha då borde man få några bra bilder om det är en inspelad video man tar från

Och en liten bild på dom små som bor i lådan :D Agoutin har som man ser ett jack på nosen (som existerade innan jag köpte dom). Men annars så var det absolut inget konstigt med någon av dom små grabbarna ;) Någon som vet ifall pälsen kommer växa ut igen eller om det förblir ett opälsat område? Man kanske måste döpa om lillen till Jack :P

#13 Har han bott i gallerbur eller något? Det ser ut som det skulle vara avskavt mot galler nämligen. Det växer säkert ut så småningom. Söta filurer :)
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida
det brukar växa ut om det är så en av våra hade skavt bort håret på nosen i en gallerbur men nu syns det knappt
det ser ut som min som skavt bort håret

#14 Både ja och nej, det var en sån där stor duna med galleröppning. Det var i en djuraffär, så man kan ju inte veta ifall dem haft det hos uppfödaren. Fast det verkade som att personen i djuraffären jag köpte dom av, inte sett jacket innan. Men jag är inte säker :)

Han kan ju ha blivit hårt putsad av kompisen oxå. Det händer ibland. Troligtvis växer pälsen ut igen.
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida

Tycker din SAMLA var fin :) Ett gott råd är dock att skaffa en bänk/hylla eller något att ha sandskål och vattenflaskan vid. Min vattenflaska blev nedgrävd tusentjugosju gånger innan jag kom på det. Ska se om jag kanske kan få upp en bild snart
Medarbetare på fantasy.ifokus

Ja, det har jag hört, och det var verkligen ett bra tips! Vattenflaskan sitter just nu väldigt högt, för dom kan hoppa upp på sitt hus och dricka ur den därifrån. Dock syns inte vattenflaskan på bilder ;)

Ser jätte fint ut. Spara tomma makaronkartonger mm. Jag brukar dela dem på mitten eller ge dom hela. Då har de att göra ett bra tag. Kanske skulle du fylla på med mer spån men det är svårt att se hur mycket du har.