Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettbeteende-temperament
Läst 780 ggr
RoSa-RoSeN
0

AKUT HJÄLP! :'(

Jag tittade till mina gerbiler på morgonen och gav dom vatten och mat, alla tre kom fram och hälsa.. sen åkte jag till skolan och sen till en kompis, när jag kom hem så var Doradp(Bebisen) och Tippen borta! Lufsen var framme och kom nyfiket fram till handen, jag grävde och gräve, och lyfte på alla saker! Till slut hittade jag en upp och ner vänd porslin skål och lyfte på den, DÄR VAR DOM! Men dom mår inge bra!! :'( Tippen blöder på båda ögonen och har bruna fläckar överallt (Han är en polarfox så de syns)  och dorado har några bruna fläckar men inget blod Gråter VAD SKA JAG GÖRA?????? Gråter

Jag sa till mamma så vi satte Dorado och Lufsen i en bur och Tippen satte vi ensam :( Dorado värkar må bra, men tippen tvättar säg hela tiden och äter och dricker som vanligt, när jag lyfte på skålen luktade kiss, jätte äckligt iaf Gråter

Vippelicious
0

De kanske bara var instängde och fick kiss på sig själva? Om de bara kliar sig kan det vara för att de fått kiss instängt i pälsen?

Blodet vet jag inte, kan det ha varit för att de fastnade under och panikade? Om han kan se borde det ju inte vara någon fara, men jag har ingen erfarenhet egentligen så lita inte på mig ^^

Medarbetare på fantasy.ifokus

RoSa-RoSeN
0

Kommer blodet försvinna? Ska jag ha dom i samma bur? Hur försvinner fläckarna? Gråter Har gjort en skål gurka åt han, ska sättahonom i ett akvarium med akvarie lampa på :(

[Katteeen]
0

Sätt dem i samma bur du, tror inte det blir bättre av att Tippen sitter ensam.
Sen har jag svårt att tro att de har blivit så dåliga på bara några timmar?
Och varför ska du ha akvarielampan på förresten? Onödig stress enligt mig…

Vippelicious
0

De lär väl antagligen tvätta bort fläckarna, så de borde försvinna så småningom. Ge dem mycket vatten som sagt och håll koll. Om de kan gå osv borde det väl inte vara ngn fara?

Medarbetare på fantasy.ifokus

ivanhoe81
0

delar du på dem så kan du få problem att få ihop dem igen och då måste du isåfall köpa en ny burkamrat till tippen

har ingen erfarenhet av just sådant här men har en vana med att de blöder, det läker ganska fort på dem, så sätt ihop dem och låt det vara som vanligt (men håll ett extra öga på dem bara)

[Tassy]
0

Sätt ihop dem igen, och ge dem ett ordentligt sandbad.

Förmodligen är det inte blod som kommit ur ögonen, gerbiler har nämligen röda tårar och rött snor. Förmodligen har dom blivit väldigt rädda och är ordentligt smutsiga, så sandbad, vila, mat och vatten bör göra susen. Glad

Hittar du några bitmärken i närheten av fläckarna?

Raaata
0

#2 blodet kommer nog försvinna som några har sagt redan. kanse inte är samma på gerbiler men ifall en råtta är röd om nosen och det ser ut som blod så kan det vara snor, eftersom att när snoret blandas med luften så blir det rött.

Men gör som #6 sa.

fridelfina
0

Hur har det gått? Hoppas de har piggat på sig nu?

RoSa-RoSeN
0

Blodet har försvunnit och han båda två  är bra i pälsen! Skrattande

Raaata
0

#9 Va bra:D