Äckligt !!
http://www.blocket.se/vi/21189335.htm?ca=4_k&last=1
Detta kan jag kalla är äckligt.. Även om ormarna behöver mat men.. Men gerbiler och hamstar ?
Jag tycker inte det ar fel sa lange man inte matar med levande djur. Det vidriga ar val i att folk sakert gor det, lamnar bort sina husdjur till ommat nar de trottnat pa dem. 
#1 Jo, det var det jag tänkte oxå.. Djur som varit älskade som blir orm mat. Det är verkligen äckligt då dom tar levande möss. (När jag va liten hade min brorsa en orm och då såg jag det)
Man far inte mata med levande djur. Djur ska skyddas fran onodig stress och lidande star det i lagen, och det ar ju precis vad det ar.
Och att skicka bort att husdjur sadar… nej fy fan, da har man inget hjarta! 
Nej.. Men det var väldigt längesen.. ungefär 6-7 år sen. Nu skulle han aldrig göra det :)
Nej aldrg att man skulle det..
Menade inte pa din brorsa, utan i allmanhet.
Just att det ar sa vanligt men ocksa helt onodigt och aven olagligt.
Men hur gör man då med djur som inte tar annat än levande föda? Jag menar, de måste ju ha mat, annars svälter de ihjäl? Tur man inte har såna djur 
Att mata med möss, gerbiler och hamstrar tycker jag är helt okej, så länge dom inte är/har varit någons husdjur.
Hälsningar Malin
#6 Det ar sa mycket diskussioner om det, men anda lyckas oftast de duktiga med det ocksa… vilka djur ar det vi snackar om liksom? Krasna ormar. Ormar reagerar pa varme och rorelse, det gar att fejka.
Jag tycker det är helt okej med att mata levande det är bara naturligt.
Men precis som Emma skriver så går det att fejka, sen är det väl så precis som med hund, svälter man den till räckligt länge så äter den förr eller senare.(Alltså ge den ett allternativ i mat och den kommer äta när den är hungrig)
Hälsningar Malin
#6 Det måste va jobbigt att ha orm och mata med levande föda, så blää bara. Och dom är ju födda som så oxå.
#9 Det ar INTE naturligt att mata med levande foda i fangenskap. Man far inte ens ha de i samma rum annars pga stressen det orsakar nar djuren inte har en chans att komma undan.
Naturligt: En orm och en mus har en enorm yta att rora sig pa. Musen kan springa undan, gomma sig och har en chans att klara sig. Ormen far jaga musen.
Inte naturligt: Musen blir instoppad i ett litet terrarium, har ingen chans att klara sig eller komma undan. Den stressas och stressas och stressas tills den tillslut ats upp. Ormen far maten serverad.
#9 Nej, det är ju inte alls naturligt! Naturligt skulle vara om musen skulle kunna springa iväg och gömma sig, det kan dom ju inte i ett terrarium som Emma skriver.
Så så nu lugnar vi oss. Jag sa aldrig att sättet ormarna får maten på är naturligt, det är dock naturligt att få levande föda.
Vi har alla olika åsikter.
Som jag skrev innan tycker jag det är okej. Det är ett val man gör när man skaffar orm. Själv skulle jag aldrig skaffa orm just pga deras föda.
Jag matar mina gerbiler med mjölmask, ska jag döda dom innan?
Hälsningar Malin
Ja, det ar naturligt for dem att ata levande foda… ar varken arg eller upphetsad pa nagot satt. Kom pa att det kan se ut som man skriker om man anvander stora bokstaver, sorry.
Ja, klam at huvudet pa dem tycker jag. Vissa insekter ar ju omojliga att doda tyvarr och da far det vara… men annars sa.
Har svårt att tro att mjölmaskar känner samma rädsla och stress som gnagare gör som används som levande foder
Jag förstår inte vad vi här inne får ut av denna tråd, känns som om den bara provocerar, jag låser den.