Gerbiler utomhus ?
Hej! Jag undrar om man kan ha gerbiler utomhus och hur varmt ska det vara ? Ha ni era gerbiler utomhus ?
Det ska väl inte vara någon fara att ha en gerbil utomhus om du kan ge den bra tillsyn hela tiden. Gerbiler kan vara ganska tåliga men absolut inte under 17 grader om jag inte har helt fel för mig.
Hälsningar Malin
Vi har alla våra inomhus, tror det ska vara 17-24 grader för att en gerbil ska må bra…
Det är ju ökendjur, så jag tror inte de klarar av våra vintrar på samma sätt som t.ex. kaniner gör…
Kanske går att ha de ute i en rymningssäker bur på dagtid under sommarn, men vågar inte lova något. Har aldrig funderat på att ha mina utomhus…
#2 jag tror/hoppas h*n menade att ha dom ute lite på rastning och inte dygnet runt?
Hälsningar Malin

#3 ja såklart menade jag att ta ut de nu på sommaren kanske 1 timme per dag :P

Jag har haft ett par av mina vuxna med mig ut på axeln en liten stund de senaste dagarna när vi har haft runt 20 grader. Dock har det ju blåst lite så jag har ställt mig med ryggen mot vinden o haft dem framför mig.
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida
nog kan man ha gerbiler utom hus för dom bor ju ute i öknen fast jag släpper bara om det är 20 grader varmt eller högre det är ju kallare i norrbotten än i södra sverige förstås
M.V.H Sweet Pau
Jag har mina uta en en gallerrastbur, gallert endast när dom är ute så det blir lite "trevligare". Fast annars aldrig galler! När det är mellan 16-20 grader har jag dom i skolan med en skuggig plats att gå till, annars i skuggan. Var med hela tiden, lämmna dom ALDRIG.
//Elin
#7 får du ha dem med dej till skolan ? elr går du på någon spec. skola ? :P
#8 Fast jag skrev fel, det ska stå solen 
//Elin
jaha :P haha :)