var hittar ni pappersrör?
Jag norpade ett stort rör från jobbet efter en ombyggnad men nu är det inget kvar av det.
rör från aluminiumfolie, toarullar, sedan kan man prata med olika firmor som kan ha sådana rör typ pulverlackerare (rullar från plasten som de förpackar med) etc
det är bara att fråga runt

Min pappa jobbar på bygge så han tar hem därifrån till mig :)

Bygg-Max har! Ett hett tips :)
/Sanna
medarbetare på Nattsudd och TV

#3 kollade där för nån vecka sedan dä hittade jag inte.:/

http://www.byggmax.com/se-sv/Prod/PID-17815.aspx detta röret finns t.ex i olika storlekar.
/Sanna
medarbetare på Nattsudd och TV
Jag använder nästan bara toalettpappersrullar och andra kartonger som finns hemma. 

#6 det gör jag med men har letat lite efter såna stora som var på länken :)
tack strumpa! ( och ni andra me')
#7 Okej, jo, det vore ju bra med lite större. De vanliga försvinner ju på några minuter. 
de som vi fått av en pulverlackerare är ganska tjocka och tar tid att gnaga igenom
tror att de som haft ett sådant rör (och gnager ganska mycket) har haft sitt i 1,5-2 månader dev började på ca 30 cm långt och är nu ca 15-20cm långt, de räcker länge
godstjockleken i det pappersröret är väl mellan 0,5-1 cm om inte grövre har inte mätt och kan inte göra det just nu då jag inte är hemma
vi har fått en hel del rörlängder på ca 60 cm långa som vi brukar dela i 2
om vi skulle kunna få tag på fler sådana rör (mer än vi har bruk för så hade nog ni kunnat fått några rörbitar, med det handlar om gerbil-girl får tag på några fler på sitt jobb som pulver-lackerare
rören kommer från den plasten som de förpackar de lackerade saker med