Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettavel-uppfödning
Läst 524 ggr
MsNattiz
0

Hjälp från experterna, tack :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag när lilla Domino fick flytta in till sin morbror så upptäckte jag något med hans utseende som jag inte riktigt har tänkt på tidigare. Han är en black pc, halva hans ansikte ser "normalt" ut medans andra halvan är helt svart, väldigt mörk svart, han har alltså inget vitt som går upp vid mungipan om ni förstår. har han bara fått en lite anorlunda teckning eller kan han vara en dark pached ?
fasst det brukar väl inte sätta sig i ansiktet kanske?

han är väldigt svår att få på kort, men jag hoppas bilderna är till nån hjälp.

bild 1 är på "svarta sidan"

bild 2 är på "normala sidan"

MsNattiz
0

.

[Tassy]
0

Hehe, nej han är väl en liten slate? Flört Och jo, det är nog bara vitteckningen som spelar ett litet spratt. Glad

Vad har hans föräldrar för färg?

MsNattiz
0

slate? hm.. alltid tyckt han liknat black mer, han har aldrig haft den där "brun/grå" aktiga tonen liksom.
mamman är en Dove och pappan är en black pc

[Tassy]
0

Möjligt att han har ärvt mammans blekgen då, så att den luras, men jag tycker det ser ut som en slate ändå :P Han har ju ljusa markeringar runt ögonen och öronen till exempel, och hela han är ju gråaktig i färgen. Men både vitteckning och blekgener kan ju göra sitt i det hela. Lurigt!

Vet du vilka färger som finns längre bak i släkten?

MsNattiz
0

så långt bak jag vet av pappans sida består den bara av black och vitttecknat
och mamman har black och lilac i sin släkt

MsNattiz
0

Här är en liten bild från tidigare idag, tog den ute , utan blixt. ser han fortfarande ut som slate? blev lite fundersam nu ^^'
morbrorn som han bor med just nu har alltid sett lite "matt svart" ut, har funderat om han kanske var slate, vilket jag fortfarande inte vet, han har dock mörknat och blivit blankare under senaste tiden, så det är lite förvirrande

[Tassy]
0

Då är det nog vitteckning + blekgen som spökar och gör honom så ljus. Glad Fast kan ch leta sig in så kan nog g göra det med? Tungan ute svårt att svara på utan att ha mer specifikt att gå på, men förmodligen är han väl bara en mystiskt blekt black då. Flört

[Katteeen]
0

Väldigt söt är han i vilket fall ;)