Lite OT, såg på nyheter igår
och det fanns någon som släppt ut tamråttor i ett bostadsområde. De hade förökat sig massor och gräver gångar hit och dit. De som bor i området är delat i två läger. Ett läger som vill att kommunen fångar in alla och ger dem till djurparken som ormföda eller dylikt och ett läger som vill värna om dem och matar dem.
Jag bara undrar vad det var för pannben som släppte ut dem i från början?
De var jättesöta, vita och bruna, och tydligen rätt tama fortfarande och trots att ungarna som fötts i naturen verkade det som även de var hyfsat tama.
Ja, hörde om det också, fy så hemskt! Och så klart helt sjukt av dem som släppte ut dem! 

Ja, såg det också… Det var lite blandade känslor…
A dog may be man's best friend, but the horse wrote history.
Förstår att man vill värna om tamdjur men i det läget är dom inte längre tamdjur utan skadedjur. Dom borde fångas in och ges som mat.. Tyvärr.
Hälsningar Malin

Håller med #3, tar man inte tag i problemet så kommer det bli ett väldigt stort problem tillslut…
#3, 4 håller med er bägge två.
Om man nu är så rädd om dom anser jag att man även kan ta in dom i sitt eget hushåll, så dom som inte vill ha dom slipper att dom tar sig in hos dom.
Den enda som kan skyllas för detta är den ****** ***** ******* idioten som släppt ut dom.
Hälsningar Malin

I vilken stad skedde detta?
/Sanna
medarbetare på Nattsudd och TV
Helt sjukt. Annu sjukare att nu kommer sakert flera se det har pa tv och tanka "jaha, men de klarar sig alltsa jattebra i det vilda" och sa slapper de ut sina rattor, hamstrar, gerbiler osv och de flesta klarar sig inte.
Hm… Undra om dom la hjärnarn i resväskan och den kom på fel plan. Planet krachade säkert i djugeln och brann upp också -.-
//Elin

Kommer inte ihåg vilken stad, men på tv4 kan du se inslaget (om du har bättre tur än jag som inte får det att starta).
Jag håller med er, det är sjukt att släppa ut dem. Om man inte kan ta hand om djuren (oavsett vad för djur) så får man sälja dem eller avliva om det inte går.
Jag såg detta också, och det var lite häpnadsväckande måste jag säga 
Fruktansvärt att folk inte inser riskerna med att släppa ut djur sådär…
Ja, battre att avliva faktiskt.
Det är helt sjukt, jag blir bara arg och irriterad.
Som många säger här borde det vara bäst och kanske humanast att avliva dem, allstå har dessa människor förstört levande själars liv!
Disa, Hollywood's gerbiluppfödning