förkylning och gerbiler
nu så har jag lyckats åka på en rejäl förkylning och undrar om jag ska låta bli att hålla på med gerbilerna eller om jag fortfarande kan pyssla med dem
är väldigt noga med att inte nysa mot dem eller ner i buren, snyter mig med en gång så de inte kommer inärheten av snoret etc
jag vill ju inte smitta dem så det kunde vara bra ifall jag fick reda på om jag bör hålla mig ifrån dem eller om det är ofarligt (för dem)
Ja, speciellt nu med Bambis sjukdom…
De kan bli smittade av oss och av varandra…
Du får helt enkelt vänta tills du är bra igen och ett par dagar till…
Vill inte ha fler sjuka gerbiler hemma…
Ja, vi kan smitta dem.
oki det var det jag ville veta tack tassy
Varsågod
och krya på dig!
tack så mycket, har lågit och spvit ett bra tag nuså jag mår redan bättre, febern verkar ha gått ner etc, lite huvudvärk och snorig bara
jag har en fördel, när det väl bryter ut på mig så blir jag fort frisk
jag tyckte att det var logiskt att gernilerna kunde bli smittade men jag visste inte
får hoppas att juvel inte har blivit smittad bara, somnade framför tvn och vaknade av att han sprang över ansiktet på mig och buren var stängd, trodde först bara att han kanske hade smitit ut tidigare så jag stoppade in honom igen
sedan kom gerbil-girl och sa att han hade tagit en tur till kontoret medan att hon satt där inne, fortfarande stängd bur
hon hittade rymningshålet, vi hade glömt att sätta tillbaka tyngden på nätet på minidunan som de sover och gräver i
det visste jag inte, att vi kunde smitta dem med förkylning :P .. har ju hundar men det är rätt gött att ha dem i sängen när man är sjuk :P och har aldrig smittat dem :P tur att jag hittat in här har lärt min så mycken inför min gerbilköp som förhoppningsvis blir av i maj.. :)
#6 visst har man lärt sig väldigt mycket sedan man började läsa på den här sidan
hoppas du får det skoj med de som du ev ska köpa
#7 aa :P
det är ej ev. för jag ska ha dem :P dock vet jag ej när eftersom vi har prec. haft valpkull och så :P men hoppas på nu i maj.. senast till sommarn iallafall :P