Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 539 ggr
mawliiin
2009-04-21 20:45
0

Glad igen

Till alla som svarade på mitt förra inlägg så har min gerbilhona blivit mycket lugnare, för jag köpte en till bebis. Dom trivs otroligt bra ihop, och min gamla gerbil som inte var tam, har blivit mycket bättre, hon går till och med upp i min hand nu, för den nya jag köpte var nästan helt tam.

Nu har jag ett annat problem, och det är de att min gamla gerbil går upp i handen men hon lägger som ett revir på den, hon kissar eller lämnar efter någon vätska. varför gör hon det? Skrikandes

[Katteeen]
2009-04-21 20:53
0

Hon kissar antagligen, antingen är hon rädd av någon anledning, eller så kanske hon vill visa den lilla honan att det är hon som är dominant genom att pinka på matte, eller så är hon bara kissnödig ^^
Haha, jag har inte så himla stor erfarenhet av detta med Dominans och kiss, hoppas någon annan har ett bättre svar :P

mawliiin
2009-04-21 21:43
0

haha, bättre än inget svar alls =) men det är konstigt att hon kissar på min hand när hon redan är upp i den och sitter, haha=)

ivanhoe81
2009-04-21 22:08
0

har för mig att de inte märker revir med kiss utan med Doftkörteln genom att stryka magen mot det ställe de markerar på (har varit med att en av mina gjorde det i skallen på mig, när jag halvsov framför tvn, kunde knappast hålla mig för skratt, verkar som om han hade tyckt att jag lågit för öänge där och blivit en del av reviret)

händerna brukar våra markera på mig men då stryker de bara magen mot handen och gnider ordentligt

men har aldrig hört det om kissa i handen, verkar som om hon tycker att du är en perfekt toalett eller något hehe:)

men det är roligt att det går åt rätt håll med dem

Solaika
2009-04-22 20:59
0

Förmodligen är hon fortfarande lite nervös i din hand. Ge henne tid så slutar hon säkert med det. Hon vill gärna umgås med dig men du är fortfarande lite läskig ;)

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

mawliiin
2009-04-22 22:42
0

haha okej,det är inte speciellt trevligt när hon gör det men jag hoppas att det går över :)