Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettavel-uppfödning
Läst 918 ggr
[Katteeen]
0

REH eller Saffron?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har ju haft lite funderingar över min Crux, och jag fastslog för ett tag sen att han är en REH pied striped eftersom han har vit mage.
Men jag kom på en sak nu, honeys bleks ju kraftigt om de är vittecknade, och crux är inte alls blekt.
En vittecknad black har vit mage (om den inte är patched då), kan inte en vittecknad saffron ha det också då?

Han ser inte ut som en vittecknad REH, han har för djup färg för det, jag gissade på saffron från början men sen blev han en REH. Och nu kom jag alltså på detta, vad tror ni?

[Katteeen]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här har vi ju ett bevis på att saffrons kan ha vit mage, i samband med vitteckning då såklart.
(Bilden är lånad från Oasens hemsida, hoppas det är okej)

Vippelicious
0

#1 Den är ju åtminstone sjukt gullig :F

Medarbetare på fantasy.ifokus

[Katteeen]
0

#2: Ja, haha, det är han :) Så söt så.. Kyss

Solaika
0

Black patched har visst vit mage ;) Jag har två stycken såna ;P

Ibland är det ju omöjligt att veta vilka färger de har, de små liven. Men det borde väl vara så att magen på en vittecknad saffron blir vit men maglinjen borde inte vara där så som REH? Alltså, REH ska ju ha den vita kanten o den borde ju vara ganska tydlig fortfarande om det är en REH. Nån som har en vittecknad DEH att jämföra med? Det borde väl ge lite fingervisning?

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

Gerbilflicka
0

Ingen jattetydlig bild, men jag skulle gissa pa saffron.

[Katteeen]
0

#4: Oj, haha ^^ Du ser vilken koll jag har ;)

#5: Okej :)

Sen undrade jag över ögonen, har saffron och REH samma röda nyans? Har för mig att REH har lite ljusare?
Crux har mörkt röda ögon, ibland ser man inte ens att han är rödögd…

sasha-
0

Saffron, REH som är vittecknade brukar bli så himla bleka.

Solaika
0

Saffron och REH har samma nyans på ögonen ja ;)

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

[Katteeen]
0

#7: Okej, ja det var ju det jag tyckte med :)

#8: Okej, haha ^^ Kanske för att jag bara sett REH:s (och saffrons) på bild, det är ju väldigt svårt att få ögonen i rätt färg när man knäpper med blixt :)