Behöver lite hjälp här :P
NU ! ÄNTLIGEN ! Ja, nu har jag skaffat min samla låda :P Men jag undra bara om man måste göra rent lådan eller nått innan man häär i en massa spån ? *Undran*
Räcker det med typ 10 hål ? :O
hur stora är hålen??
det beror på ifall det kommer tillräckligt med luft in o ut ur hålen
jag skulle borra 4 stora hål (1 i vardera hörn på locket) och sedan använda sticksåg mellan hålen o sedan fästa ett nät över
Det är ganska stora hål ! Inte allt för stora. Mamma och Pappa sa att det räcker
Jag skulle sätta nät, känns så hemskt med plast hela vägen och bara några hål här och var. Men känner du att det inte utgör någon fara för gerbilerna så är det nog bra :)

Med tanke på att det snart är sommar och blir jättevarmt tycker jag inte att bara hål räcker. Lådan är ju av plast och blir det för varmt så bildas det kondens i lådan och det blir mycket varmare inuti den än vad det är ute i rummet för övrigt. Sen gräver ju sig gerbiler gärna långt ner i spånet och där finns det ännu mindre syre att hämta.
Ta hellre och såga upp en stor del utav locket och fäst nät där istället. Då har du bra införsel av syre och dina gerbiler kommer att må jättebra.

Nej jag gjorde inte ren min samla låda före iallafall :P Så jag tror inte det ^^
Ska du ha borrade hål så är det hela locket med massa små hål som gäller. Det blir fruktansvärt kvavt och instängt i plastburar! Tänk på att hålen inte får vara så stora att de får in nosen och kan gnaga sig ut. 4-5 mm hål blir nog lagom.
Vi vart tvungen att göra hål så länge bara för vi har inget sånt nät som man kan sätta för. Men vi ska köpa det :) Ska fixa fler hål idag :) Dom älskar verkligen den nya buren.
det är ju roligt att de älskar den
jag köpte nät på järnhandeln (järnia) här hos oss
60kr/m visserligen det är flätat nät inte svetsat men det fungerar till det som det ska
det nätet är 1 m brett, har maskstorlek 2-5 mm så det kan de inte gnaga sig ut ur
#9 Ska kolla det med en gång :P