Tjuvparning :S
Ikväll var jag hos Lina och hjälpte henne att sätta ihop Dorado och hennes grabbar, och när jag fick hem fick jag en hyfsad surprise…
Vem hittar jag inte i Sissi och Sunnys bur om inte Rufus??
Det finns ett litet hål i tjejernas bur efter att vattenflaskan suttit där för bebisarna, och där började de såklart gnaga sen. Jag hade täckt för hålet tillfälligt för att sedan hitta på en mer långvarig lösning, men längre än så långt hann jag ju självklart inte. :/
Rufus hade tagit sig ur sin bur (jag har inte lock till alla burar än tyvärr, dumt, jag vet), och sedan gnagt bort tejpen och puttat undan plastbiten som suttit för hålet på tjejernas bur och tagit sig in där.
Som tur var har jag inte hittat några sår på någon av dem, och det gick bra att sätta tillbaka honom till sina burkompisar, men antagligen blir det ju ungar från någon av tjejerna sen då… Fast jag inte hade tänkt ta några förrän i höst typ.
Jag vet inte hur länge han var därinne, men jag har inte svårt att tro att någon av brudarna hann bli parade.
Vi får hålla tummarna för att det inte kommer några bebisar, och om det gör det, att jag kan göra det så bra som möjligt för dem trots min brist på plats - och egentligen också tid.
Vilka rymlingar jag har..
Gus är ute på fri fot rätt ofta x) Det syns på mina sängkläder kan jag ju säga.. Han skulle behöva bo i ett akvarium, för han har gnagt hål på samlan och även om jag försöker lappa ihop det så gott det går så är buren ofta tom när jag kommer hem ifrån pappa.. Detta var iofs innan Pegasus flyttade in till honom, så han kanske rymde för att få lite äventyr, eller kanske försökte han hitta en ny vän.. Vad vet jag? :')
Men åter till den "lilla" incidenten idag. Om jag säger såhär, tur att Rufus är en så störtskön kille, och tur att han inte är närbesläktad med brudarna. Blir han nu pappa så blir det iaf inga fel på ungarnas psyken eller kroppar (förhoppningsvis, missbildningar kan ju alltid uppstå), det är jag glad för. :)
Ojoj, det är inte ofta man säger detta men, hoppasd det inte blev ungar…
//Elin
#2: Mjodu, här har man uppfinningsrika hanar..
Nej det hoppas inte jag heller, känns konstigt att säga, men det bästa vore om det inte blir några.. :/