Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 605 ggr
Kompis-gerbil
0

Tillbaka igen !!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej alla ! Nu är jag tillbaka igen! Jag har vart i Indien =) det vart varmt heela tiden men jag överlevade. Musse och Pusse ser ut som att dom åkt på en rejäl förskylnig..hur gör man dÅ? Dom klättrar intr eens i gallret längre..:P Men det ordnar sig snart. Här är en bild på en gerbil som är jätte jätte lik Pusse !

RoSa-RoSeN
0

Den där "gerbilen" på bilden är väl en mus? :P

Pose-idon
0

Hmm… Jag tror du har blivit lurad. Det där är ingen gerbil Flört

//Elin

Kompis-gerbil
0

Men finns det inte olika slags gerbiler? för jag fick domhär när jag fyllde år och mamma o pappa sa att detta är en slags gerbiler.

Pose-idon
0

Njaa. Tycker då inte det ser ut som en gerbil iallafall. Du kan ju testa med att gå till mus.ifokus och se vad dom säger Tungan ute

//Elin

ivanhoe81
0

kan tyvärr säga att det inte är någon gerbil, för stora öron det är tyvärr en mus

jo det finns olika slags gerbiler men ingen som liknat den där, men kan säga att den är söt

vekan
0

Vilken söt liten en, fast jag tycker det ser ut som om du har en mus där! Hör efter på mus.ifokus. Glad

tjoffsa
0

kan säkert finnas olika typer av gerbiler som inte vi känner till..Varifrån kommer den? om du vet det? (menar världsdel/land)

isafisa
0

tycker inte att det liknade en gerbil, men mer mus.  Fast ändå inte mus heller….. Den var för söt för att vara en mus tycker jag ^^ Jag hade möss ett tag och de såg inte alls ut sådär!

Strumpa
0

#0 Men du sa väl att du såg en gerbil som var lik din Pusse och la in den bilden här? Alltså är "gerbilen" på bilden inte din. Eller? :) Fattar jag fel nu?

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

vekan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#9 Det har du ju rätt i, det där är ju bara en bild, kanske är hennes egen en gerbil. :)

Ser din gerbil ut såhär? Inte så bra bild men… ;)

[Tassy]
0

Jo det ser ut som någon form av mus du har där Flört

enbartmalin
0

Det där kan visst vara en Gerbil, det finns över ett 20tal olika gerbil raser och vi kan omöjligt hålla koll på raserna.

Just denna bilden tycker jag också ser ut som en mus, men man kan aldrig vara riktigt säker och bör inte dra förhastade slutsattser.

Många av dom olika gerbilerna liknar mer möss än den mongoliska gerbilen vi är vana vid. :)

Hälsningar Malin

tjoffsa
0

vad är det just som karaktiserar en gerbil igentligen? i utseendet menar jag. gentemot råttor/möss förutom att de är ett mellanting i storlek, beteende osv..men som vi vet finns ju flera olika typer av gerbiler.