Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettbeteende-temperament
Läst 854 ggr
Vippelicious
2009-04-15 00:04
0

Nosar?

Hej!

dum fråga kanske…men vad betyder det att gerbiler nosar varandra i baken? Har två killar :)

Ooh, sen måste jag bara berätta att Peve klättrade runt på min axel idag :D Sjukt mysigt! Sen krånglade jag dock till mig när jag böjde mig ner och han upptäckte ett hav av klätteryta på min rygg "/ Lite jobbigt att sitta böjd så länge!

Medarbetare på fantasy.ifokus

Gerbilflicka
2009-04-15 00:07
0

De nosar pa varandra precis som vilka andra djur som helst, t.ex. hundar. Glad Luktsinnet ar nog gerbilernas viktigaste sinne.

Vilken av dem har du dopt till Peve? Vad fick den andra heta?

Vippelicious
2009-04-15 00:17
0

Jag döpte Snusmumriken till Peve, eller döpte och döpte…kallar honom för det i alla fall :P Det är en intern grej jag och min kompis har skojjat om i evigheter och jag tyckte att det passade så sjukt bra in på hans personlighet haha :D

Cloud heter Megaman nu :) Tycker att det passar strålande faktiskt! Dock är han fortfarande lite blyg men idag var han rätt så modig ändå :D

ivanhoe81
2009-04-15 00:20
0

det med att de luktar varandra i baken, det är ju bara för att de ska känna igen varandra

hur länge fick du sitta böjd?? det längsta för mig var 30-40 minuter bara för att min gerbiltös fick för sig att burra ihop sig som en boll mellan mina skulderblad för att sova lite
jag var ganska stel efter den gången kan jag säga hehehe

Vippelicious
2009-04-15 00:23
0

Haha #3 inte så länge men väl nära! xP Och jag som har ryggproblem >< Fast det var det värt :)

ivanhoe81
2009-04-15 00:27
0

ryggproblem då är vi 2 där då (min låser sig gärna etc)

visst är det värt det håller jag med om