Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettavel-uppfödning
Läst 604 ggr
Pose-idon
2009-04-12 12:50
0

Samma tema?

Nu undrar jag om man kan använda samma tema som en anna uppfödare. För jag hade kommit på ett jättebra tema, så såg att jag att en uppfödare redan använt det. Så nu måste jag antingen komma på ett nytt eller ta det. Vad tycker ni..?

//Elin

[ElisabethYL]
2009-04-12 13:17
0

Finns väl många som har använt "samma tema" under åren, tycker inte det är något fel med det…

Om köparna inte gillar namnen kan de ju få andra smeknamn… En av mina första hade ett långt och krångligt namn (tyckte jag då), så då hittade jag på ett helt annat smeknamn…

Får man vara nyfiken och fråga vad det var för ett tema? Kan ju vara så att man kan hitta hur många namn som helst inom samma tema…

enbartmalin
2009-04-12 14:51
0

Jag tycker det är klart att man kan använda samma tema. Det är ju inte vanligtvis samma köpare hos dig som den andra uppfödaren och skulle det ske kan dom alltid kalla gerbilen något annat.

Om vi gårt över till hundar är deras tilltals namn inte alltid deras stamtavle namn.

Sen kan man ju se det som så, teman tar ju aldrig slut ;) Allt kan vara ett tema så om du känner det blir fel finns det ju massor att välja på med bra fantasi :P

Hälsningar Malin

Gerbilflicka
2009-04-12 15:10
0

Samma tema ar ingen fara, men samma namn om de ar ovanliga skulle gora mig lite sur faktiskt. Forsoker alltid dopa mina gerbiler till lita "knappa" namn om jag kan det, sa att de ska sticka ut.
Har en gerbil som heter Simba, men skulle nagon dopa sin hane till Simba vore det inga problem for det ar ju liksom ett vanligt namn. Skulle nagon dopa sin gerbil till typ Jimmy Squarefoot sa skulle jag nog bli lite suris. Tungan ute

Vad ar det for tema du vill ha?

Pose-idon
2009-04-12 15:19
0

Det jag hade tänkt var typ "Vårblommor" men så såg jag på sjöutsiktens hemsida att hon också hade använt det. Det finns inte så många vårblommor. Jag letar efter lite andra alternativ just nu. Men tyckte jag hittat på så bra, men det känns inte kul att "härmas" ju…

//Elin

Pose-idon
2009-04-12 15:21
0

kom på en sak. Om man lägger till nåt mer ord innan namnet. Då blir det lite annorlunda :)

//Elin

Gerbilflicka
2009-04-12 15:21
0

Ett bra tips ar att du lagger ihop tva teman. T.ex. som mitt "laskiga bakverk". Bakverk som "Muffins" och "Cookie" ar sa himla vanliga, och det ar bara trakigt om mina djur heter precis samma sak som alla andra. Darfor la jag till "laskiga" ord och gjorde det till Scary Muffin och Spooky Cookie. Genast har du garanterat ett unikt tema, istallet for att det ska finnas 10 Muffins pa varje utstallning. Glad

ivanhoe81
2009-04-12 15:26
0

inga jobbiga namn nu så vi slipper döpa om dem då vi ska köpa av dig

Gerbilflicka
2009-04-12 15:31
0

#5 Haha, skrev det precis samtidigt. Skrattande

enbartmalin
2009-04-12 15:43
0

Men det finns ju massvis med vårblommor :)

Skriv up vilka hon valt så hjälper vi dig att leta upp andra =)

Hälsningar Malin

ivanhoe81
2009-04-12 15:45
0

hahaha jaså så du har tänkt att sno våra gerbiler som vi ska köpa av henne till våran problemflock (den som vi fått med blandat kön och behöver göra om i igen) hehehe ne då

Pose-idon
2009-04-12 15:47
0

ska ta typ namnen på engelska och med nåt mera. Då blir det ganska unikt ;) Tack för all hjälp Glad

//Elin

enbartmalin
2009-04-12 15:53
0

Blåsippa, vitsippa, gullviva, tussilago, svalört, krokus, Backskärvfrö, tulpan, påsklilja, scilla, vintergäck, snödroppe, snöklocka, vårstjärna, violer, våriris, ljungfrusko

Precis som med djur har ju blommor ett latinskt namn, varför inte använda det?

Hälsningar Malin