Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 564 ggr
[jakke94]
0

fundersam över hamsterföreningen!

hejsan va inne på svenska hamsterföreningens hemsida.. under rubriken gerbiler och sen allmän står det (där vid burarna) självklart kan man ju ha en gallerbur till sina gerbiler men man får då räkna med mycket spån utanför buren!

liksom gallerburar är väl egentligen inte alls bra ? och här får man ju tex inte annonsera ut gallerburar.. så undrar varför dem skriver att man kan använda det.. Obestämd

enbartmalin
0

Själv tycker jag itne gallerburar är bra för NÅGOT djur övehuvudtaget. Men det finns ingen lag mot det, bara rekomendationer. Jag anser att det är fel av dom att ha det på hemsidan men min åsikt räknas inte där. Det enda du kan göra är att mejla och klaga.

Hälsningar Malin

vekan
0

Jag tror det har pratats om att updatera texten, då den tydligen inte är helt färsk och innehåller andra fel som att avelspar ska sättas tillsammans redan vid 6-8 veckors ålder.

Royalz
0

Dom ska uppdatera infon på hemsidan tror jag att jag har hört. Den är väldigt gammal och mycket som inte stämmer längre.

[jakke94]
0

okej

#1 .. nja håller inte med dej.. till vissa djur måste man ju nästan ha gallerburar.. tex mina fåglar.. Tungan ute

Pose-idon
0

#4 Fåglar är inte riktigt djur. Inte på det sättet hon menar. Inget däggdjur iaf. Däggdjur födde levande ungar, förum näbbdjuret då. Men det är typ nån blandning Tungan ute

//Elin

enbartmalin
0

#4 Ah jo. Så långt gick inte min tanke gång. Inom gnagar världen var det jag tänkte. Möss, hamstrar, gerbiler mm.

Hälsningar Malin

[jakke94]
0

jaha okej :P hehe då fattar jag :P

klart fåglar är riktiga djur #5 hehe Flört

Pose-idon
0

#7 Jag emnar att dom inte är döggdjur som #1 pratar om. Jag sa aldrig att dom inte var riktiga djur.

//Elin

enbartmalin
0

Hmm slutsats: Gerbiler(alla raser), Hamstrar, möss, lämmlar osv gnager och klättrar på gallret vilket jag inte anser vara lämpligt.(Min åsikt)

Råttor vet jag inte riktigt hur jag tycker, man har väl vanligen dom i bur, men går det undvika tror jag även det är det bästa(att inte ha galler bur) för dom. men det är väl svårt att få tag i något annat till dom då dom kräver mycket större yta. Jag har dock sett ombyggda garderober och liknande vilket jag tycker är toppen.

Degusar samma där.

Hälsningar Malin

enbartmalin
0

Måste bara länka till denna: http://exotiskadjur.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=491dfb35-8d0b-4ac5-87d4-440841c7e425&GroupType=Se.iFokus.Community.Board.ForumGroup&ThreadListPage=4

Väldigt smart lösning. Ett akvarium som är tippat på sidan(Så det står på höjden) och sedan är det tillagt en glasskiva längst ner så inte spån åker ut och lite nät högre upp. Denna är för Degu men man kan ju ha det till råttor med?

Fruktansvärt smart idée från tjejens sida! :)

Hälsningar Malin

Pose-idon
0

#9 Har förmig att råttor måste ha gallerbur för att dom behöver klättra…

//Elin

enbartmalin
0

#11 Men måste det då vara galler? Man kan väl ge dom andra klätter möjligheter? Pinnar, eller något hemma bygge? Jag menar i det vilda(nu är ju tamråttan långt från vild) har dom ju inte galler.

Hälsningar Malin

Pose-idon
0

#12 Aja, jag vet inte. Min kompis sa så iallafall.

//Elin

Geishas
0

Som jag redan har berättat i en annan tråd så håller vi på att uppdatera ALL text på vår hemsida, den kommer att läggas ut allt eftersom och om ni har några funderingar ang vår hemsida så är ni välkomna att maila mig på info@geishas.se

Hälsningar Lotta
Ordförande i SHF (Svenska Hamsterföreningen)