Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettot-fiket
Läst 1179 ggr
sissie
0

Kattgräs odling

För några dagar sedan sådde jag kattgräs i några keramikskålar till mina gerbiler. Idag fick de dem, då gräset hade kommit upp 5 cm. Det blev ingen tät gräsmatta åt dem, men de var väldigt nyfikna och intresserade. Lakrits rotade genast reda på ett frö att mumsa på.

De verkade helt klart gilla det. Får se imorgon hur mycket det är kvar av gräset. Antagligen inte mycket.Skrattande

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

enbartmalin
0

Hehe den varianten har jag också kört fast till mina stäpplämmlar, väldigt uppskattat men det plogades snabbt ner till ingenting ;D

Hälsningar Malin

[Tassy]
0

Spännande att du kommit igång nu! Skrattande

Jahapp, det uppskattades alltså, då blir det väl till att odla gräs här med nu då *s* Flört

sissie
0

Jag räknar inte med att gräset varar länge. Bara de har roligt. Ska så lite mer åt dem för de verkade gilla det.

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

sissie
0

Dag två. Gerbilerna i ena buren, tjejerna, hade tuggat en del på gräset. Ett och annat frö har nog gått åt också. Killarna däremot hade grävt ned sin. Den var bara borta. Gräset, krukan och allt när jag tittade in till dem. Efter lite rotande i spånet hittade jag krukan intakt med gräs och jord. De verkade inte vara fullt lika intresserade av den. Eller så missade de den när den hamnade under ett lager med spån.

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Pose-idon
0

Detta ska jag testa :)

//Elin

sissie
0

Man kan använda havre till vildfåglar. Kattgräs består mest av havre.

Jag sådde i små krukor/skålar. Jag tror de uppskattad det mer om det är lite större i omfång än de 6 cm jag har. Så det blir mer som en riktig matta.

Kanske vanligt villagräsfrö kan fungera också. Det blir nog en tätare matta då. Ska prova det också. Vi ska ändå så om delar av vår gräsmatta så då kan man passa på.

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Vippelicious
0

Kan du inte lägga upp någon bild? :D

Funderar starkt på att göra det, tycker att en av mina liknar ett lejon :P Vill se honom smyga runt i gräset haha :D

Medarbetare på fantasy.ifokus

sissie
0

Jodå. Men jag måste så nytt gräs. Idag såg jag att tjejerna gnagt ner sin, och killarnas är borta. Ska skaffa mer bytta att så i så det blir mer gräsmatta.

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg