dela av akvarium
Hej!
Jag kommer ha ett ganska stort akvarium och undrar hur jag kan göra om jag ska skaffa mig ett par gerbiler till. Är det bra om man delar av akvariet med nät så de får lite sällskap av varandra eller det är bäst att ha den i helt separata? Någon som kan hjälpa mig med detta? Tack på förhand!
Det är bäst att du delar av akvariumet helt med till exempel en glasskiva. Annars stressas gerbilerna utav varandra då de är väldigt revirbundna djur.
som tassy säger med en glasskiva och akvariesilicon och siliconerar fast den där du vill ha den
Ok, tack:) Men en glasskiva kan de väl se igenom men det stressar dem inte på samma sätt då?
de kan se igenom men en gerbil ser inte så bra har jag hört
de använder hörseln mer än synen
#3 de kommer inte åt varandra på något sätt, samt att lukten ej påverkas på samma vis med glasskiva emellan. Har du galler/nät så kommer de ju åt att nosa bland annat.
En glasskiva är dessutom enklare att fästa en ett galler som måste byggas in i någon form av ram. Ett annat alternativ till glasskiva är en plexiglasskiva. Den kan man få tillsågad i exakta mått på närmaste byggvaruhandel. Välj en skiva som är minst 4 mm tjock så blir den stabil. Den fäster du också med akvariesilikon.
#6 Det har du alldeles rätt i.