Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 585 ggr
[jakke94]
0

Snart är det dags :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hej allesammans :D
var tvungen att skriva detta inlägg :)

snart är det dags! jag ska köpa 2 stycken gerbilhanar :) en black och en annan färg som ej är bestämd ännu :P
i helgen säljs den sista valpen som är tingad och då ska vi ut och börja leta :)

hade tänkt ha dem i en duna bur eftersom att jag tycker dem värkar mestpraktiska har hittat en model som är lite högre än dem vanliga så dem endå kan ha ganska mycket spån :P

detta blir mina första ökenråttor :) dock har jag djurvana av; hundar, kaniner, marsvin, minigrisar, får och ödlor så det ska nog gå bra :P

ni får gärna skriva vilka namn som ni tycker är bäst av dessa: Zippo, Morris, Lloyd, Zero :)

det va det jag vill berätta :) ciao

kanske den svarta hanen jag ska köpa finns på bild (dålig bild)

isafisa
0

så kul :D Och black som är så fint!

[jakke94]
0

föresten, har några frågor :)
kan man ge bananskivor som dem är ? tex till kaniner och fåglar kan man ej det.. men har sett att vissa har skrivit att man kan det :P

det står att man inte får ta gerbilen på svanstoppen.. kanske dum fråga.. men kan man ta den längre in på svansen då ? :P

glöm ej att skriva vilka 2 namn ni gillar mest också :)

isafisa
0

Jo man kan ge banan som det är i små mängder :)

Jo de går bra i svansroten, men är inget de uppskattar ;)

Jag tycker mest om Lloyd och Zero :)

vekan
0

Jag tycker att gerbilen på bilden ser lite ljus ut för att vara black, men bilder är bra på att luras också. Glad

Jag tycker bäst om namnen Morris och Zero. Flört

[jakke94]
0

#3 okej, ne hade inte tänkt lyfta dem så .. tycker det värkar lite hemskt hehe XD

#4 jo det är bilden som luras :P den står precis vid fönstret med solen som bleker bilden och bilden är ju inte av bästa kvalité heller :P

sen undrar jag.. gerbiler är ju allätare.. kan man ge dem hundgodis ? :)

vekan
0

#5 Det går jättebra att ge hundkex, de innehåller proteiner som gerbiler behöver. Glad

[jakke94]
0

tack så mycket :) man lär sig mycket här inne så det var tur att jag hitta hit.. först tänkte jag tex ha en gallerbur fast nu tänker jag aldrig ha en gallerbur .. samma sak med springhjulet :P så det tackar jag för Tungan ute

isafisa
0

#7 ja vad bra att du hitta hit :D  Är ju alltid kul när fler hittar hit och kunskapen sprids :)

Smasken
0

Haha! ja det är samma sak här. när jag hade gerbiler hade dom allting som gerbiler inte ska ha (Förutom springhjul) men när jag hittade hit blev det akvarium på direkten ;) Lycka till med gerbilerna!

Jag tyckte det läst bäst att säga "Zippo och Zero"

ivanhoe81
0

jag tycker som föregående talare zippo och zero

men jag vill inte bestämma vad våra ska hetta det brukar de få berätta själva till mig (får en bild i skallen då jag frågar vad de heter)

har lärt mig mycket på den här sidan med, började väl stort sett lära mig mer då vi fick en 4 veckors unge o bad om hjälp på den här sidan

[jakke94]
0

mm gillar zippo .. och zero låter bra till det.. men är himla svag för morris XD får se vad det blir :P