lånar ut?
Hej!
Jag undrar fall det finns nån uppfödare eller person som lånar ut gerbiler för nån viss summa?
Eftersom jag vill pröva att skaffa gerbil men min pappa är allergisk och då skulle det ju vara bra att låna istället för att köpa.
Så man inte måste lämmna tillbaka dom små liven efter typ en vecka.
Visste inte villken grupp jag skulle välja hoppas det blev rätt.
Det hade varit bra om du skriver var du finns. ;)
Hälsningar Malin

oj då,glömde visst det.
Jag bor i nacka som ligger en lite utanför stockholm.
kan tänka mig att det säkert går att diskutera med nån uppfödare i sthlm :) Jag skulle absolut kunna, men nu bor ju jag lite långt bort så det skulle ju bli svårt å lämna tillbaka om han skulle få nån reaktion ;)
Jag är ju inte uppfödare men jag hade gärna lånat ut, men nu bor jag i skåne området.
Har redan 2 robowski på utlångning till en liten tös som ska lära sig ha djur, föräldrarna vill inte köpa djur som sen blir bort glömda och måste säljas efter nån månad. SMARTA föräldrar och det är sådant jag stöttar till 100%, därav utlåning.
Hälsningar Malin
Jag brukar lana ut gerbiler men da ska det vara gerbiler jag ar redo att salja ocksa. Jag lanar inte ut de jag vill behalla, just i fall att nagon skulle fa for sig att behalla dem anda. Sa i sant fall gar det till som ett vanligt kop, bara att det gar att lamna tillbaka dem efter en vecka utan problem.
nu är inte jag heller någon uppfödare men du hade gärna fått låna en av mina flockar på 2 st men nu bor jag på andra sidan sverige i värmland vid norska gränsen
du tänker faktiskt rätt med att testa först innan du köper så du inte behövt känna ångerst att lämna tillbaka alt skänka bort dem om det inte fungerar, fast gerbiler ska fungera för allergiker med om det är päls de är allergiska mot, är det spån så är det värre även om det finns toa-lätt men det anser jag enbart ska användas om gerbilen är allergisk inte om ägaren är allergisk
jag stog ut ett par veckor med finkornigt spån som det dammade om då de grävde (o det var köpt hos en djuraffär) det var jobbigt men våra gerbiler tyckte om det men nu var det inte det tråden handlade om, men hade du bott "granne" med oss så hade du gärna fått prova att ha våra en vecka eller något för att se om det går bra innan eget köp
jag bor tyvär lite långt bort…
Jag har ju ett gäng agoutis som inte kan bo kvar så länge till…
Mor + dotter.
Syster + syster.
Far + son.
Men då finns jag i Hudiksvall (hälsingland), och det kanske är för långt bort?

#9 tyvär så är ju det ganska långt bort annanars skulle det ju vara super bra!