silikon i akvarium
Hej!
Vad gör ni med silikonet i akvariet i hörnerna? Eller de tuggar inte på det så det blir ett problem? Och om jag har tänkt köpa gerbiler nu men ska åka på semester två veckor i slutet på juni (mat vakt finns) rekommenderar ni mig då att vänta? Glömmer dem en fort?
Med tanke på senaste frågan så ber jag er att svara sanningsenligt utifrån hur gerbilerna verkligen känner. Inga svar, tack, där allt som är över vad som är rekommenderat för en hund inte är tillåtet för en gerbil heller. Utan som sagt hur det verkligen ligger till. Om dem verkligen kommer må dåligt av det?
Vänligen
Adbar
då jag inte haft gerbiler så länge så kan jag inte säga något om minnet
men det med siliconet kan jag berätta hur våra gör, de tuggar på det, men då det är rätt sorts silicon så gör det inget då det inte är giftigt
har visserligen hört några som limmade ihop ett med vanligt silicon o där var det ingen av deras fiskar som överlevde
men är det bara ihoplimmat med akvarie silicon så är det ingen fara för dem
det här har jag bara hört men när det gäller burkamrater så glömmer de fort dem om de får nya, men för att vara ärlig så tror jag att minnet hos gerbiler är lika som vi människor, att de minns dig efter 2 veckor men som sagt det är vad jag tror så någon annan får svara på den frågan som haft gerbiler lite längre

jag tycker gerbiler har väldigt dåligt minne. En gerbil glömmer i snitt sin kamrat iallafall efter 1 dygn och kanske lite mer.

men jag tycker inte du behöver vänta, menar, det är ändå skillnad mellan hund och gerbil. Gerbiler lever ju rätt självständigt med en annan kamrat. Den kommer nog inte må dåligt så länge den har sällskap och att någon sköter om den under tiden.
Man får hålla koll så att det är giftfritt(ättiksbaserat) silicon i akvariumet helt enkelt.
Du kan köpa gerbilerna nu ja, men det här med minnet är individuellt. Vissa glömmer på ett halvt dygn, medan andra minns i flera veckor. Sen om de skulle glömma är inte det någon katastrof