Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettbeteende-temperament
Läst 1291 ggr
enbartmalin
0

Förstörelse på hög nivå.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tidigare idag när jag skulle kolla på film så fick jag inte "över" filmen från datorn till tvn.. Det var något som inte stämde, tänkte inte så mycket på det då datorn brukar strula och struntade i det för tillfället.

Nu när jag satt här och läste trådar hör jag ett grävande ljud från mitt vitrinskåp.. Konstigt, pygmémössen brukar inte låta… Hör ljudet igen och börjar fundera, det lät trotts allt som när gerbilerna gräver i kartonger.

Börjar kontrolera burarna och inser att Ester sitter ensam, Att astrid lyckats ta sig ut är förvånansvärt men hon är en mästare. Får börja dra ut TV bänk och vitrinskåp och ser att hon dragit ner paketpapper från hyllan hon bor på och tagit det i små bitar… När jag får tag i henne ser jag det! Min tv-dator sladd är kapad på hälften! Hon har även gnagt på 4 andra sladdar… Satans vad arg jag är och satans vad glad jag är att hon lever!

Hälsningar Malin

Solaika
0

Vilken liten rackare! Tur att det gick bra för henne ändå!

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

ivanhoe81
0

hehehe vilken buse, tur att hon fortfarande lever

är det bara jag som har gerbiler som inte tuggar på sladdar tro

tjoffsa
0

samma har hänt här..förutom som tur är utan söndergnagda sladdar. de gillar verklingen att skutta runt bland datakablar och mysa in sig i en högtalare. tro att min sambo är rädd om sina prylar!  Tur att de iallafall kan ge ljud ifrån sig i form av kraffsande.

[Tassy]
0

Ajsing, tur hon kom undan helskinnad!

enbartmalin
0

Ja, jag är glad hon är okej.. Men samtidigt vill jag döda henne.. :P

Hälsningar Malin

ivanhoe81
0

hmmm kanske snart dax att anmäla dig för mord hehehe ne då skämtar bara lite

förstår dig ibland så känner man så även jag, men man får tänka på att de följer lite av sitt inbyggda instinkt

Smasken
0

En gång gnagde  Filur sönder sladden till våran hötalare till datan! Min syrra blev skitsur :)