Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettburar-inredning
Läst 690 ggr
Vippelicious
0

Inreda en Samla-låda?

Hoho, frågenörden och skitdåliga jag ställer ytterligare en till töntfråga!

Jag ska köpa en Samla, 130 liter, till mina två sötnosar. Skulle behöva ha lite hjälp med att inreda den, så alla som känner hjälp mig gärna med detta :D

Medarbetare på fantasy.ifokus

RoSa-RoSeN
0

Tyvärr har jag ingen bild men jag kan berätta vad jag har ^^ vattenflaska, en ägg kartong, 2 hårda kartong tunnlar, sandburk och trähus :)

Vippelicious
0

#1 Tack :D Vilka slags kartongrullar är det?
Har du grävt ner trhuset då eller låter du det stå på "ytan"? :P

RoSa-RoSeN
0

#2 De kom med en säng.. De låg "stolpar" i dom. De är som toalettrullar fast hårdare och längre.

Jag har huset på ytan :)

Vippelicious
0

#3 Oooh gud vilka bra! :O Sådana vill jag också ha :P

Kommer de ofta upp o kelar eller är de besatta helt totalt makabert mycket av sitt grävande? (:

ivanhoe81
0

nu vet inte jag riktigt hur stor en samla låda är (har inte måtten i huvudet) och har inte inrett någon än

men vore det inte bra med en liten hylla där man ställer matskål, sandbads-skål etc (tänker på hur de jag hade i en marsvinsduna grävde över allt (nu bor de i ett akvrium med hylla och det verkar de tycka bättre om än dunan))

bara en tanke från mig

Vippelicious
0

#5 Jo det kanske det skulle vara. Ska man sikta på en hylla utan ben då eller ska man köra en vanlig "bänk" ? Har hittat ngn bild någonstans där det är sjukt snyggt med tunnlar och grejer men inte så mycket på ytan :P

Pose-idon
0

#6 Ivanhoe81 menar en "hylla" i buren. Eller fattade jag fel nu?

//Elin

ivanhoe81
0

#7 det var precis det jag menade, skrev lite luddigt o som att alla var inne på samma tanke som mig, sorry

har inte lust att leta matskål hela tiden då våra som bor i akvarium har ca 15-20 cm spånlager som de gräver i
försök hitta en matskål där (speciellt då våra honor som har störat har ett 527 liters akvarium hehehe)

ivanhoe81
0

men en förvaringsbänk under är inte fel det heller

under vårat lilla akvarium (200l) har vi en underdel av en gammal kontorshylla som ändå skulle slängas av en, 2 fina jalusiskåp som är låsningsbara (om man får besök med ungar som ska öppna allt eller liknande Tungan ute)

Pose-idon
0

#9 Sånt borde jag ha när mina kompisar kommer Oskyldig Mohaha! Nejdå, jag skojjade bara Tungan ute

//Elin

ivanhoe81
0

#10 jaså säger du det hehehe, klart du inte skämtar, du behöver något att krypa in i och gömma dig och låsa innan du kryper in så de inte hittar dig hehehe ne då skämtar här med

allt som är brukbart och passar mig brukar jag ta (om det ex ska slängas) och den passade mig utmärkt

Vippelicious
0

Okej tack så mycket alla :)