Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettavel-uppfödning
Läst 932 ggr
isafisa
0

Nu har hon värkar!

Yay Hjortron ska föda nu precis :D  Vad är det med mina honor som absolut ska föda mitt på dan? :P

Hon vänder och vrider på sig i boet och tvättar underlivet konstant :D

Uppdateringar kommer!

[Tassy]
0

oj, spännande! Skrattande vilken tur du har!

Pose-idon
0

Ohh vad spännade! Skrattande Lycka till med dom små liven!

//Elin

isafisa
0

Tack, jo nog har jag tur :D Hopas allt ska gå som det ska och att det blir minst en unge hihi ;)

isafisa
0

har filmat lite så ska se om jag kan lägga upp senare :)

isafisa
0

tyvärr var den första dödfödd, men hoppas på någon mer levande..

ivanhoe81
0

nej va tråkigt hoppas nästa lever

isafisa
0

hmm verkar vara nå konstigt med bebben

den är ganksa stor och verkar vara den enda som kommer (vilket kan föklara hennes lilla viktuppgång)  Jag trodde den var död, men såg den andas nyss, fast dock med munnen O.o   Hon tvättar den ivrigt och så som hon ska men ungen rör sig inte alls.

vekan
0

Vad roligt att hon var dräktig trots att hon var lite hemlighetsfull. Håller tummarna för attt förlossningen går bra och att hon föder några levande och friska ungar också. Glad

ivanhoe81
0

gött att du bara såg fel

isafisa
0

nu är ungen påväg att ätas upp.. tyvärr. får se om det blir fler ungar. Kommer iaf inte para hjortron igen för säkerhetsskull

vekan
0

#10 Vad tråkigt att ungen inte överlevde och att det inte tycks komma fler. Rynkar på näsan Bättre lycka nästa gång.

[Tassy]
0

nej vad synd Rynkar på näsan beklagar

isafisa
0

ja det är väl naturens gång. Nu ska vi nog at en paus och försöka få iväg lite omplaceringar här hemma. Har några gerbiler som hamnat i skymundan som jag inte riktigt hinner med. Sen får vi se om jag tar upp avlandet mot sommaren :)

Angelclaw
0

vad trist att det inte funkade, hoppades lite på avkommor från Hjortron :( Men det var kanske inte meningen. Pussa lillmamma från mig och kram till matte också!

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

isafisa
0

Ja man får ju ta det lite som en signal på att nåt gick snett. Kanske förlossningsproblematik? Just när ungen var såpass stor också å att den var lite halvlevande när den kom ut..

Jo jag gav henne lite pussar och kramar, hon verkade helt slut och väldigt hungrig just efter, men nu mår hon toppen :)

Tack för kramen tess ;)

Pose-idon
0

#15 Vilken otur, men turtur att Hjortron mår bra iallafall, det är ju huvudsaken Glad

//Elin

Angelclaw
0

#15 svårt att säga, kanske hon och Jagge inte var kompatibla? jag vet inte, är ju inte uppfödare :( synd iallafall!

//Tess

Sajtvärd på Motor

isafisa
0

#16 jo det är väldigt skönt att hon mår bra, när jag såg hur stor ungen var vart jag lite orolig, men hon kämpade på och fick ju genom ungen massa näring direkt efter så det var tur i oturen :)

Angelclaw
0

Men skönt att hon mår okej! Pussa lite extra!

Och en extra kram till matte igen ;) kraaaaaaaaam!

//Tess

Sajtvärd på Motor

isafisa
0

#17 ja jag ska nog försöka en gång till med Jaguar senare, men itne med Hjortron så får vi se om det går. Vill så gärna ha minst en unge efter min Jagge :)

Angelclaw
0

#20 förstår det, han är ju så söt :D

//Tess

Sajtvärd på Motor

isafisa
0

#21 ja vists är han ^^  Insåg nu att vi inte har nån avelsduglig hona som är dominant i flocken hemma ^^

Angelclaw
0

#22 Hmm.. kan nog tyvärr inte hjälpa dig där :P

//Tess

Sajtvärd på Motor

isafisa
0

#23 hihi nej det ska vi nog kunna leta rätt på, och noga ska vi vara ;)

Angelclaw
0

#23 Bra det :) kan hålla utkik ;) Nuttedam kanske? ;P

//Tess

Sajtvärd på Motor

isafisa
0

hihi spelar ingen roll ;) Är bara petig med storlek och att hon ska var supertrevlig :)

Angelclaw
0

Jo det är ju det viktiga :P Men visst var du svag för nuttar? :D

//Tess

Sajtvärd på Motor

isafisa
0

mjo lite :9 ska nog ta två från emma jo faktiskt :)

Angelclaw
0

#28 okej :D Vad kul :D

//Tess

Sajtvärd på Motor