Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikett: allmänt-om-gerbiler
Läst 435 ggr
Eternity90
0

Hur önskar du att det var i gerbilvärlden?

Som frågan lyder hur önskar du att gerbilvärlden skulle vara, vad skulle förändras o.s.v

*Om uppfödare önskar jag att de inte vore för enkelriktade och mer ödmjuka mot de vanliga. Många gånger kan vi vara onödigt hårda som bara leder till att den information vi vill sprida inte kommer fram.

*Jag önskar att föreningarna kunde komma bättr överens(nu säger jag inte att de är ovänner eller dylikt) och se att de alla har något att tillföra.

*fler vetrinärer som är specliserat sig på smådjur som kan hjälpa en när gerbilen är sjuk. Här där jag bor kan man inte få hjälp.

*Jag önskar att temperament, ökad ålder och hälsa ska komma i första hand i avlen. Sedan kommer utseende.

*Jag önskar att fler "vanliga" skulle förstå gerbilens behov.

*Jag önskar djuraffärer skulle bli mer seriösa och sära honor & hanar, och försöka ha härstamning på dem

Vad önskar ni?

Gerbilflicka
0

Jag onskar att fler uppfodare riktade in sig pa temperament och halsa, just for att det ar otroligt svart for oss som gor det att hitta nytt blod. Jag onskar att fler skulle bry sig och inte bara se farg och utseende som ett slags bevis pa hur bra uppfodare man ar… det funkar ju inte sa.

Jag onskar ocksa att det skitsnack som forekommer skulle do ut. Jag bryr mig inte om vad folk sager om mig privat, men om man gar ut och smutskastar har det gatt for langt.

En annan drom ar att djuraffarerna skulle bli battre och inte sprida felaktig kunskap, samt att "vanliga" djuragare skulle bry sig mer om vad det ar for djur de koper och ta reda pa fakta.

Pose-idon
0

Samma sak som ni sagt innan och så det här:

Att jbv regler över när gerbiler får lämmna sina mamma höjs till 6 veckor. + Att fler skulle vet vad gerbil är.

//Elin

isafisa
0

Håller med om allt ni sagt.

Lägger till att jag önskar att lärare på naturbruksskolor ska känna till och följa jordbruksverkets regler om alla djuren.

Jag vill även att så mycket plast tillbehör som möjligt byts ut till trä! Inte ens min hamster har inredning av plast i buren.

Jag har också en önskan om ökat samarbete mellan föreningarna, utbyte av kunskap och erfarenhet liksom :)

Eternity90
0

Det är intressanta funderingar. Jag kan inte förstå att det är lagligt att 4v ungar kan lämna mamman, helt otroligt.

Men hur ska man få dessa önskingar i uppfyllelse? Vad tror ni..

isafisa
0

Jag tror mycket är att försöka öka kunskapen mycket, men sen tror jag mycket är svårt att ändra på…

sasha-
0

Jag önskar att vanliga människor visste att man måste ha minst två gerbiler, och att djuraffärer slutar säga att de inte kan sitta parvis.