Livslängd?
Har funderat på gerbiler ett tag nu, men de bebisar som fötts och jag blivit förtjust i har funnits väldigt långt borta. Nu finns det två omplaceringar nära mig som verkar väldigt mysiga och fina och jag funderar på om de kanske kunde vara någonting för mig. Men då undrar jag lite, hur gammal blir en gerbil egentligen? Dessa är två stycken snart 2 år gamla honor. I och med att jag aldrig haft gerbiler innan så är jag ju inte säker på om de passar mig så två omplaceringar kanske är bra att börja med istället för att skaffa bebisar? Bara lite funderingar.
gerbiler brukar leva mellan 2 till 5 år vanligen. Att börja med omplaceringar tycker jag låter klokt 

Det kändes ganska smart så man kan vara riktigt säker på sin sak. Men jag vill ju inte att de ska dö strax efter att jag har fått dem heller. Ska åka och hälsa på i helgen iallafall och bestämma mig efter det. De kanske inte ens tycker om mig, får ju låta dem sniffa lite på mig först. Bedårande söta var de iallafall.
jätte klokt att börja med omplaceringar! Hoppas det går bra, och nog tror jag de gillar dig ;) sen tror jag inte de kommer dö direkt, de kommer säkert leva en bra stund till :)
3-4 ar, nagon gerbil som blivit 5 ar har jag inte hort om pa ett bra tag tyvarr.
Jag tycker det ar en jattebra ide att skaffa omplaceringar. Ibland kan det bli annu battre an att kopa bebisar.

#4 Enda anledningen till att jag faktiskt inte har funderat på omplaceringar är att jag bara köper/äger djur med stamtavlor. Jag föder upp både chinchillor och guldhamster och jag avlar bara på djur med stamtavlor. Så även fast jag kanske inte ska kasta mig över avel på gerbil så har jag ändå tänkt i samma banor. Men det spelar ju kanske ingen roll om de ändå bara är tänkta som sällskap. Fastnar man för dem så kan man ju planera sådant längre fram isåfall. Väntar bara på att hon ska säga när hon vill ha besök så jag kan få hälsa på nu.