Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettbeteende-temperament
Läst 624 ggr
tjoffsa
0

veterinären idag då..

Stackars Moltas..han måste besöka doktorn för hans ena öga som är svullet och lite ihopklibbat. Så typist med att jag inte har bil och körkort så det blir väl taxi då. Men vad gör man inte för sina djur. Kvart i fyra ska dom kika på honom.

Kimmie
0

Vad tråkigt =/ hoppas det går bra och att han får en bra behandling! :)

tjoffsa
0

ja, hoppas det. det är första gången något av mina djur som måste in. Tur att man äntligen fick lite löning idag då.

Kimmie
0

Jo tyvärr är det dyrt som tusan… iallafall i malmö kostar de mycket bara för att få djuret undersökt… jag har som tur är en styvmor som är djursjukvårdare

tjoffsa
0

vilken tur du har då! ingen aning om vad det kan kosta här…Obestämd lär väl märkas på kvittot. finns ju distriksvetrinär bara runt hörnet här, men det är väl större djur de har hand om.

tjoffsa
0

då va man hemma igen då..blev Fucithalmic vet i 10 dagar..gud va han kommer va sur på mig. jag betalade 450kr där. ja taxin kosta 235kr tur å retur.

isafisa
0

jag var ett besök med en av mina gerbiler, och hon kollade bara på henne och gav lite råd, och det blev helt gratis :D  Hon tyckte inte vi behövde betala eftersom hon inte handgripligen gjort något :)

Det var hos distriktsveterinärerna i öjebyn (piteå)

burmesee
0

Stackars lilla Moltas :( <3
Hoppas det går bra för honom och att han blir frisk!

#6 Det var ju en schysst veterinär! :)
När jag åkte till vetrinären med mina två små gerbiler, en hade luftvägsinfektion och den andra ett inåtvecklat sår, så kostade det egentligen 500 kr per gerbil, men vi fick två för en ;)

Disa, Hollywood's gerbiluppfödning

isafisa
0

#5 har haft den salvan på en av mina. Funkade inte för mej, men vi har ju inte samma problem :)  Dock kan jag varna för att han kan bli tjurig, min hona bet oss hej vilt när vi skulle sätta salva, hon tyckte verkligen inte om det :S

Men lycka till och hoppas att det hjälper! Om det funkar så är det ju definitivt värt besväret :)

tjoffsa
0

vetrinären sa att om det inte blir bättre så skulle jag komma tillbaka. jag gav honom nyligen och så jätteuppskattat var det inte men det gick bra. hoppas han står ut lite längre också. hur var det med honans öga då?

isafisa
0

Hon verkar ha fel på den där körteln bakom ögat (som jag aldrig minns namnet på) så det skulle inte kunna hjälpa heller :)  Hon är som konstant röd och lite svullen då och då.

Ja hoppas han inte blir lika irriterad som hon :)

tjoffsa
0

ojdå. nä han är det åt andra sidan av ögat mot nosen. jag tror han har skavt sig mot något.

isafisa
0

#11 förresten så kan du gärna hälsa brownie från mig :) Han får ta hand om Moltas ordentligt nu ;)

tjoffsa
0

ja, det gör han. Han hoppar alltid upp på kanten och spana ut..eller så in i ärmen. Han e så fin!

vekan
0

Hoppas han kryar på sig!

[Tassy]
0

Håller tummarna för snabbt tillfrisknande! Glad

tjoffsa
0

han ser en minignutta bättre ut. Glad