Jag tror jag är kär...
Jag alskar alla mina gerbiler, nagra ar mig extra nara som mina sma favoriter. Men nyligen har en valdigt otippad liten hona stulit mitt hjarta. En liten agouti jag aldrig tankt behalla ens en gang, men som snabbt gjorde sig fortjant av en permanent plats har hemma. Det finns inga tvivel hos mig att hon inte kommer fa bli gammal har och stanna livet ut.
Orion's Pick'n'Mix heter hon, "Mixa". Jag kan nog inte annat an att lovorda henne. Hon kommer fram och busar med mina fingrar som hon busar med en annan gerbil, hon putsar mig och ar snall och lugn i handen. Hon ar helt avslappnad till sattet och har inget av det dar popcorn-beteendet unga gerbiler normalt har. Hon tar allt med ro som en gammal tjock hane skulle gora, men med en stor nypa energi och nyfikenhet anda.
Hur kan man beskriva nar det sager "klick" hogre an nagonsin forut? Jag tror jag har hittat min stora karlek.
(Bilden ar tagen for mindre an en timme sedan. Hon springer inte undan som andra gerbiler utan ligger helt lugnt kvar och sover fast hennes burkompisar Pence och Amalthea sprang ivag.)

Naww
Aww vilken drömgerbil, gud vad söt hon är 
//Elin

vilken söting! :)
åh vilket litet guldkorn 

åhh vad kul Emma!
jag vill bara sno henne ;) hehe. ska hon användas i avel för att sprida sitt goda temperament vidare? :)
/Sanna
medarbetare på Nattsudd och TV
#8 Ja, tanken ar att hon ska anvandas i avel i framtiden. Om temperamentet haller i sig sahar sa ar det givet! Tankte prova med en kull tillsammans med Simba (Lillstrumpas barnbarn) och en kull tillsammans med Iminapp, min black mosaic fran Estland. Bada tva ar helt underbara pojkar och Simba ar nog en av de keligaste man kan hitta har hemma iaf. 

#10 vad roligt :) jag måste kolla in din hemsida, var längesen jag var inne :) har Estland kommit långt i sin färgavel? tänkte att jag aldrig hört mosaic förut :P
(lite OT men ska köpa en digitalkamera snart så då kommer du få lite bilder på mina killar :))
/Sanna
Nej, de har inte kommit langt i sin fargavel… mosaic ar vitteckning som inte foljer det vanliga monstret, som Iminapp om ar helt svart men har en vit nos (alltsa ovanpa, inte under. Finns bild pa hemsidan). Jag vet inte hur det foljer nagot monster genetiskt och om Iminapps mosaic ar en gammal skada… men han har ju haft den sa lange han har haft pals sa jag vet inte…
Han bar pa chm/ch ocksa sa tillsammans med Mixa kan han fa black, agouti, burmese/siamese och pearl. Visst ar temperamentet nr.1 men lite kul med andra farger an agouti och black ska det bli med tanke pa mina senaste kullar, haha. 

#12 haha ja det förstår jag :) lite mer lättsålt också om man ska va sån :) vad kul, ser fram emot bilder i framtiden :)
/Sanna

Men gu så härlig! Bellas syster? Låter väldigt lika i sättet faktiskt. Fast Bella har aldrig tid att ligga o sova längre stunder när vi är hemma. Världen är så spännande :)
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida
Klart man bli kär i en sån individ!
Hälsningar Malin
#14 Ja, Bellas lillasyster.
Mixa har massa energi men hon ar lugn pa ett helt annat satt an bebisar brukar vara.
Har tva systrar kvar men ingen vill ha dem for det ar tva agouti… men de far bo har tills vidare.

Ja.. nåt popcorn har Bella aldrig varit o hon kommer så gärna upp i handen o myser en stund. Sitter o spinner o blir pussad på. Underbar! :)
Synd att jag inte kan ta in mer utifrån just nu ;P
Does it become a walk?
/Ida
Nu ramlar jag val snart omkull av skryt om den har lilla gerbilen men…
Har kommer iaf stamtavlan. Skriven ur minne sa jag missade nagra farger dar i slutet.
Ville inte riktigt flytta pa mig for att fixa det ordentligt, haha.
Alltsa 75% av mor- och farforaldrarna ar importer och den andra ar min vackra Point, Lottes son. For de som inte vet det lever Lotte fortfarande rullan som ett ungdjur fast hon ar over 3 ar. 
oh då ska jag hålla mej uppdaterad om när det kommer ungar :D Åh o så jag vet hur svårt agouti är att få iväg ibland :/ Jätte trist när folk bara ser färgerna på gerbilerna… :(

#19 Vill du ha härliga bebisar så är det Mixas och Bellas systrar du ska ha. Bella är helt underbar o uppenbarligen Mixa oxå :)
Does it become a walk?
/Ida
jaha ja :) Ja tyvärr är det lite fullt just just nu, men på nåra månader ksa det vara lite lugnare :) Vi ska skaffa ett nytt akvarium så då kan vi ta in två till :)
Nu haller jag pa att bli galen av planering men…
Sahar skulle Mixa och Simbas ungars stamtavla se ut. De flesta i stamtavlan lever fortfarande, och de flesta som dott blev 4 ar +.
Lite inavel da Vasterange's Chanel ar helsyskon med Oknytt och aven mamma till Orion's Litte Lotte, men jag tror att det ar en vinnande kombination temperamentsmassigt. Tsunami's Contur och Raven blev ocksa over 4 ar gamla. 

Åhå, det är Dixies barnbarnsbarn ju! Ja, brås hon på Dixie (Västerängens D`Artagnan) så är hon en cool och lugn tös. Han är den goaste och mysigaste av alla här hemma.

Hihi Strumpa står med! vad kommer Mixas namn ifrån btw Emma?
/Sanna
#23 Japp, och Dixie borjar ju bli till aren ocksa men verkar ma bra? Han har ju ratt gener for att bli riktigt gammal.
Hans son Point ar ocksa helt underbar, lugn och snall och en klippa som flockledare.
Din Penny finns ocksa med.
#24 Hela familjen finns har pa gif, haha.
Pick'n'Mix ar plockgodis pa engelska. Dopte henne till Chocolate Chip forst men Pick'n'Mix passade henne battre, eftersom det vore som att jag fatt ta favoritbitarna och lagt i en liten gerbil.

#25 åå vilken gullig förklaring på hennes namn
lilla Mixa.
/Sanna

#25, Jo han mår toppen, det var bara jag som fick lite hicka där förut! Ja, nu ser jag att Penny är med på Simba, det blir säkert sockersöta och supersnälla bebbar med de generna! Lycka till!
Vad kul att "hitta" en liten husmus som är så mysig, grattis Emma! 
Disa, Hollywood's gerbiluppfödning

har aldrig sett någon av våra ligga sådär på rygg… ser riktigt gött ut…. härligt, mysigt, gulligt…. sweeeet!