Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikett: avel-uppfödning
Läst 523 ggr
Kimmie
0

Fråga om färg på kullen

Jag har just nu en kull som jag tror innehåller polar fox och silver nutmeg, men nu har jag blivit lite osäker. Det finns en som är lite gulaktig, tre stycken som är gulaktiga men vittecknade och sen två kritvita… vilka är vilken färg? Har hela tiden trott att de gulaktiga var silvernutmeg och vita polarfox

Kimmie
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fick ingen jättebra bild

[Katteeen]
0

Jag tycker de där ser lite vita ut för att vara polar fox/silver nutmeg…? Vad jag har förstått och sett på bilder så är de rätt gula, misstänkte själv att en av mina var polar fox eller s. nutmeg, men han var lite föör gul ^^ (visade sig vara en DEH)

Kimmie
0

pratade med en annan uppfödare och hon sa att SN är gula och Polarfox är vita, längesedan jag hade polarfox ungar så jag var lite osäker ;D men tror det är polarfox och silvernutmeg nu :) Iofs ska det bara kunna bli dessa två färger med generna så, var bara lite osäker på vilken som var vilken :)

[Tassy]
0

den lilla kotten längt bak i hörnet ser ut att vara sn/pf, resten har jag ingen aning om Tungan ute

[Tassy]
0

#3 där ser man Glad

Kimmie
0

#4 haha kotten ;D

Hoppas nu det är rätt så jag inte säljer ungarna med fel färg  :P Skäms

Solaika
0

#3 Polarfox är inte vita.. iofs har jag bara sett dem som 5 veckor o uppåt. Men min lilla Elvira som är polarfox, hon va då gul som 5veckors filur :)

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

Kimmie
0

#7 okej… då har jag absolut ingen aning om vad de vita är för färg eftersom de inte kan vara något annat? :P

Kimmie
0

Eller vänta… de kanske kan vara cp silver nutmeg? Hon fick en i förra kullen som var cp nutmeg/S nutmeg… fast de var ju inte samma hane

Eternity90
0

hon bär ju på colourpoint så om leo skulle bära på det är det ju inte omöjligt.

Kimmie
0

Leo? Leo är inte ens pappa till dem, det är Virikas? :P

Eternity90
0

mennade virikas.. trött på morgonen. men han borde väll inte bära på det? Men man vet aldrig:P

[Katteeen]
0

Ja cp kan det ju vara :) De är ju väldigt vita..

[Tassy]
0

polarfoxkotten jag hade här var inte heller vit Glad så cp låter ju rimligt Flört