Gammal hane i avel
Tänkte bara höra lite.. hur gammal är den äldsta hane ni har använt i avel? Alltså hur gammal var han när han parades med en hona? Hade han parats tidigare då?
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida
8 månader, men min första kull 
//Elin

Jag är ju mer nyfiken på om någon har använt en ordentligt gammal hane.. Raggsocka blir ju 2 år nu o honom använder jag ju till avel nu. Men för honom är det ju sista gången, inte första :P
Does it become a walk?
/Ida
Hehe 
//Elin
Jag anvander oftast hanar som ar minst 1 ar iaf. Aldsta var over 3 ar nar han blev pappa. Men ja, de flesta ar runt 1 ar.

Ja, över 1 år vill jag absolut att de ska vara. Men det går alltså att para så pass gamla hanar om man vill :)
Does it become a walk?
/Ida
Ibland gar det inte… Tankte para Magic igen (Raggsockas pappa) men han fick aldrig nagra ungar pa aldre dar sa…

Okej.. Hur gammal va han då?
Does it become a walk?
/Ida

den äldsta hanen jag har använt är 2,7år och han parade en hona för några veckor sedan. Det verkar ha gett resultat för hon börjar bli rund. Hanen har inte varit i avel innan och det tog ett tag innan han förstod vad han skulle göra. Sedan var orkade han inte lika mycket som en ung herre men en hel del parningar blev det, han behövde bara lite pauser.

#6 tycker att det är så bra att han blev frisk och fick bli pappa :) han är så fin. (lite OT)
/Sanna
medarbetare på Nattsudd och TV
Den äldsta hanen jag haft i avel var 3 år och ca 3 månader :) han hade fått några kullar innan ;) Han satt i avelspar :)
#7 Magic var over 3 ar nar jag provade for inte sa lange sedan.
Skywalker var runt 11 manader nar han fick sin kull… Virikas var runt 1 ar och 4 manader. Raggsocka var yngst av alla, bara lite mer an 5 manader. Skulle inte gora det igen.

Och nu är Raggsockan nästan 2 år ;)
Intressant att se vad ni har gjort. Utifrån det jag ser.. så borde man kunna avla på en hane utan några större problem, upp till 2,5 år iaf, ibland längre. :)
Does it become a walk?
/Ida