Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettbeteende-temperament
Läst 484 ggr
shimmer
0

klarar dom av ljudet???

hej!

jag hade tänkt skaffa en (eller2) gerbil(er) , men ända stället den/dom kan vara på är i tvättstugan p.g.a att min mamma e allergisk mot dammet. det är bara det att i tvättstugan har vi torktumlare och tvättmaskin och ja e inte säker på att grbilerna klarar bullret från dom, för om e vel överkänsliga för ljud typ?

skulle vilja ha svar snabbast möjligt,tackGlad

shimmer
0

någon?….!?

[Katteeen]
0

Hoppas du hade tänkt köpa två, för återigen är gerbiler flockdjur och ska inte leva ensamma.

Jag skulle inte haft dem i tvättstugan, märker hur pass stressade de blir när jag dammsuger, och jag skulle inte vilja utsätta dem för såna höga ljud som hörs mest hela tiden.. Är hon allergisk mot dammet så är Toa-lätt ett bra alternativ :) Dock kan de inte gräva särskilt bra i det, men har man det till gerbilerna får man vara lite kreativ, med konstgjorda tunnlar osv. :)

[ElisabethYL]
0

Skulle tvivla på det, visst två av mina (har totalt åtta) kommer fram och tittar när vi damsuger men jag skulle nog ha de i ett annat rum…

Mitt förslag är att du köper trärör och bygger ett eget rörsystem och använder Toa-lätt samt att du har ordentligt med sand så att de verkligen kan gräva i sanden - kanske funkar, jag är ingen expert eller uppfödare men det är vad jag tror.

Om din mamma är allergisk mot damm skulle jag även föreslå att du ser om du kan låna ett par gerbiler och se hur det fungerar…

Lycka till!

[Tassy]
0

Nej, det vore inte alls snällt emot dem. Rekommenderas verkligen inte!

shimmer
0

ok tack för alla svaren

vekan
0

Säger som ovan, man ska alltid köpa två gerbiler. Tror också att det kan bli alldeles för höga ljud nere i tvättstugan. Det finns ett dammfritt alternativ - papperspellets/toa-lätt. :)

[Tassy]
0

#6 toa-lätt är tyvärr inte dammfritt, jag får ganska rejäl reaktion på det Rynkar på näsan däremot är al eller aspflis att rekommendera.