Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikett: beteende-temperament
Läst 778 ggr
filuraren
0

Vad är det för fel på Filur?

Nu är jag verkligen jätte orolig över min Filur.  i lördags var första gången jag såg han, då låg han bara helt stilla med halvslutna ögen i spånet helt stilla. Sen på Söndagen lyfte jag upp han och han som aldrig kan vara helt stilla i handen låg nu platt med halvslutna ögon, Resten av dagen såg jag inte en skymt av han. Jag la in massor med toapapper och sånt. Idag så lyfte jag upp lådan lite och såg att dom hade bäddat i toapappret och sovit men bara en stund, Jag lyfte upp Filur som vanligt låg och dåsade mitt i spånet, Jag lyfte upp han och  då pep han till lite, Jag tittade på nosen och den var alldeles sårig, Jag släppte ner han för att ser hur han gick och gissa vad jag såg, Det såg ut som han haltade jag lyfte försiktigt upp honom och rörde vid tassen då..Gissa han bet mig, inte hårt men mellan perkfingret ochh tummen, Jag beslöt att låta han vara ifred. Så snälla vad ska jag göra? Hjälp mig och min bästa vän Gråter

[Tassy]
0

Ta honom till veterinären snarast! Svårt att säga vad som är fel utifrån den beskrivningen, sårig nos kan vara dermatit, men de blir inte sådär dålig pga det. Det låter mycket allvarligt.

filuraren
0

Klarar alla djurkliniker av det då ?Gråter

Denna kommentar har tagits bort.
[Tassy]
0

#2 Det är väl en definitionsfråga. Nej, alla klarar inte att behandla gerbiler, men att låta gerbilen ligga och plågas utan att försöka ordna så gott det går är inte okej. I värsta fall får de avliva honom, hellre det än att han plågas ihjäl, tycker inte du?

Jag förstår att du är hemskt ledsen, och det är väldigt jobbigt, men ta honom till veterinären akut så kanske de kan rädda honom. Väntar du så är det snart försent.

isafisa
0

de flesta gör det, men vissa inte. Man märker fort när man väl träffar veterinären om den är bra eller inte, Men då är man ju som liksom redan där :/

Gerbilflicka
0

Antibiotika kanske kan radda honom, annars maste ni avliva honom. Han lider, det ar inte snallt att bara lata honom vara!

filuraren
0

Om det är jag som ser i syne eller om det är sant mår han redan bättre <33 Det är helt fantastisk !! Igår så satt jag och nästan somnade tills jag hörde något kravsa, min första tanke var "Här kommer fikon" Men inte då.. Här kommer Filur Framkrypande med en fin glansig päls (Vilket han inte hade förut) och tog Gjäärna lite persillja och sånt smaskens som vi köpt.. Jag funderar på att låta dom vara i en bur med mindre spån tills vi fått klartecken från väterinär (Ringer idag) Så man har bättre uppsikt över dom ? Om det var jag som läste dettautan att veta vem filur var skulle jag ha tänkt "Så säger hon bara, Det är omöjligt att det går över så snabbt"
Men jag kan garentera er att detta är helt sant..Så vad ska man säga..?

Jag blev bönhörd !!

[Tassy]
0

Jo, det går just såhär snabbt med så små djur, men han kunde lika gärna ha varit död, just för att det går så snabbt, och man kan aldrig veta åt vilket håll det hela går. Men ta ändå till vetten, det kan vända igen.