Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 1369 ggr
shimmer
0

hur ska man göra på semestern?

hej!

en fråga:

hur ska man göra när man åker på semester till ett annat land och inte kan ta med gerbilen, finns inte så många som jag känner som skulle kunna tänka sig att ta hand om en p.g.a att de flesta redan äger hund el. katt.

kan man ha dom hemma själva i ca 2 veckor 

(ph knappastObestämd) eller finns det "gerbildagis" som man kan lämna dom på?.

ivanhoe81
0

som du skrev max 2 dagar ensamna om man stoppar in mycket grönsaker (typ gurka etc)

beror väl på vart i landet man bor, har för mig att det ska finnas någonstans om jag inte har missuppfattat det hela fel

har sett att det är flera som har både katt och gerbil här på forumet, tar sig bara inte katten ner till dem så ska det inte vara något problem

shimmer
0

hm ok. bor i stockholm, tror du de finns nåra "gerrbildagis" här???

ivanhoe81
0

i fjollträsk city (stockholm) tycker att det borde finnas, kan inte mycket om den staden då jag bor i värmland mot norska gränsen

ursäkta utrycket för stockholm men det har fastnat i skallen på mig då jag gick i samma skolklass som en norrlänning

[Tassy]
0

Man kan ju prova att kontakta någon uppfödare eller liknande och höra om de kan ta emot tillfälligt. Men det gäller ju att visa sin goda sida och stå för alla utgifter samt en liten ersättning, vilket många tyvärr är väldigt dåliga på, vilket har resulterat väldigt få vill ställa upp numera. Mycket tråkigt.

shimmer
0

mm tack iallafall för alla tipsenGlad

ivanhoe81
0

självklart ställer vi upp så mycket vi kan, då vi värnar om dessa gulliga djur
även om jag har märkt att man kan ha delade meningar här på forumet, men slutändan vill alla här samma sak
nämligen försöka hjälpa till

tjoffsa
0

#3 haha! så sant..usch va vi norrlänningar kan uttrycka oss för  stockholmare..iof, så är dom väl inte mkt bättre..när de tror vi har isbjörnar på vägarna..öh..Obestämd eller att alla alla i norra norrland är lappar.

tjoffsa
0

ingen får ta det personligt. Men lika roligt höra det varje gång..var på intervju förra veckan på mc donalds..då fråga dom om MAX hamburgerrestaurang fanns där uppe haha vad jag skratta inombords..MAX startades ju där juh! eller att Piteå tillhörde Lappland..snälla nån!!! vuxna människor borde väl veta bättre om Sverige!

tjoffsa
0

#3..du som bor i värmland vet väl vars Sunne är..? du har säkert vart där..när min sambo skulle flytta dit för studier och lämna luleå, sa killen på skolan.."Ja, då får du ju komma till en ricktig stad" hehe..åh guuh, snacka om att jag fick ångest då jag var där en helg…fanns ingenting där ju!!!

tjoffsa
0
Gerbilflicka
0

Jag bor i Stockholm och erbjuder gerbilpassning. Har 4 extraburar och mat, span, motion, skotsel/stadning osv ingar i priset. Alltsa behover du inte slapa pa nagon bur och grejer. Transportbur racker. Glad Har det mest for stamkunder och gamla gerbilkopare men visst kan det finnas plats ibland. Maila gerbilflicka@hotmail.com sa kan vi forsoka fixa nagot.

ivanhoe81
0

#9 jag vet vart sunne ligger, ingen håla för mig, bor i årjäng inte långt från norska gränsen det är väl likt sunne på sätt o vis men mer korkade norskar (hoppas ingen tar illa upp) som en av norskarna som hade problem med sin bil o sa att det läckte mellan den ena klumpen o den andra klumpen under huven (menade motor och kylare)
finns inget att göra här heller mer än att skruva med bilar o folkrace (för de som har det intresset)

Eftersom att du nu vet att stockholm är "fjollträsk city" så vet du väl vilken stad som är "konserverad fjollträsk" - "Göteborg" gick i samma klass som 3 st från ö-vik (då vi gick i örebro på riksgymnasium för hörselskadade)

men nog om det tillbaka till tråden

där ser man en som kan ställa upp i stockholm

tjoffsa
0

#12 hehe är det inte norrmännen som stannar mitt i en cirkulationsplatser? Hände i luleå en gång kom jag ihåg. stanna säkert för att läsa kartan eller funderar vilken väg ut de skulle köra. lovar att det är sant!

ivanhoe81
0

jag tror dig, jo de e de o parkerar mitt i körfältet med varningsblinkers på för att handla öl eller sprit på systemet, händer väl 3-4 gånger om dagen här hos oss o tycker cirkulationsplatser är perfekta att stanna o prata med en annan bil

norskar, lär er trafikvett, eller håll er från årjäng (speciellt när jag o några till kommer med våra bilar, för då är inte era så vidare fina längre)

shimmer
0

vilken tur:)