Chock!
Idag fick jag en chock. Jag gick in i mitt rum som vanligt och kollade mot akvariumet där mina Eddie, Devin och Casper bor. Då ser jag att Eddie ligger helt still i mjölkkartongsöppningen och jag får en jättestor klump i magen.
Sen såg jag att han andades och gjorde små pip-ljud, han sov bara! Blev så jäkla glad, trodde verkligen att något hade hänt.
Nu har de bytt platser så nu ligger Devin där och sover 
MVH Emmy/ cikorias.blogg.se
[kaniner och gerbiler]

Gud vilken tur att han bara sov! Så söta dom är 
//Elin

hehe, va söta!! kan man ge dom mjölkkartonger??

#2 Visst är dom! Dom tackar nog, nu har dom vaknat :)
#3 Jag ger mina det. Mina minsta (pojkarna) äter inte på den utan använder den som ett hus att sova i.
Mina andra tuggar på det ibland men dom äter aldrig vad jag vet.
[kaniner och gerbiler]
gud va gulliga, tänk om jag kunde få se mina lika gulliga, men man ser aldrig mina ligga o sova som dina gör (gömmer sig i hålor i spånet)

#5 Mina tycker bättre om att sova synligt verkar det som :)
[kaniner och gerbiler]
så söta dom var!

Tackar :)
[kaniner och gerbiler]
Mina kan också sova så djupt ibland att jag blir orolig… 
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
var med om en som var lika gullig som de igår (självklart var kameran ute på promenad då o inte inärheten)
en som somnade i min hand efter att jag smekte lite lätt på honom (massage) fick sitta där i ca 20 minuter innan han vaknade (ganska trött i musklerna efter att hållit honom nästan rakt ut stort sett)
Vilka sötnosar :) <3
Något liknande har hänt mig en gång, när jag skulle hälsa på ett par av mina gerbiler kom bara den äldsta upp och ville ha gottisar. Jag blev lite fundersam på en gång eftersom den lilla, Cosmo, brukar vara så himla sällskapssjuk och bara flyga upp ur sina gångar så fort han hör en mänskig varelse komma.
Jag började kalla på honom och lyfta lite på husen och gräva lite i spånet för att se om han kom.
Men nej, han var inte där.
Då började jag vända ut och in på hela buren och rota runt i spånet, det första jag tänkte var att han hade rymt.
Till slut hittade jag honom liggandes helt stilla på sidan mitt i alltihop, såklart åkte hjärtat upp i halsgropen i 0,5 s innan han flög upp och nyste förnärmat.
Han hade allstå legat och sovit medan jag hade nästan förgåtts av oroligheter!
Jaa det var väl min lilla historia om busungen Cosmo, kan också berätta att det är första och sista gången jag har set honom NÅGONSIN sitta still ;P Oj, det blev ganska långt…
Disa, Hollywood's gerbiluppfödning
#11 vilken latmask det var av cosmo den gången, som inte ens bryr sig att spånet runt honom rasar
dessa små busungar kan göra en helt tokig ibland men för det mesta lyckliga stunder
de vet allt hur man ska skrämma upp husse o matte och även trösta, det har jag varit med om när jag var deprimerad en gång så kröp alla i en bur upp på axeln o började putsa en för att få en o må bra, men det är ju inte det handlar om här
jag förstår er oro om de ligger helt stilla o ser döda ut, jag skulle bete mig exakt likadant som ni om jag skulle se mina busfrön ligga så (bara för att jag skriver det så gör de väl det med nu när jag kikar in hos dem)

#11 Hahahaha.. ja det kan man inte tro om Cosmo. Den vilden som inte kan vänta tills man har fått ner handen i buren innan han sitter i den o tittar förväntansfullt på en. Som att han undrar vad som ska hända nu ;) Jag hoppas att Lina tar o brunstar nån kväll nu när jag faktiskt är hemma o kan para så du får tillbaka dina killar nån gång. Antar att du saknar dem, det hade jag gjort om de vore mina.
#0 Vilka busar o skrämma matte så ;)
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida
#12 Eller hur?! Därför blev jag extra orolig :P
Jag saknar dem såå mycket, mina små älsklingar <3333333
Disa, Hollywood's gerbiluppfödning

Nu har de somnat i rastburen igen, och jag har massor utav bilder att visa! Skapar nog en ny tråd lite senare :)
[kaniner och gerbiler]
#15 vilka trötta gerbiler du verkar ha 
//Elin

#16 Såklart att man blir trött av allt bus :) Och matte lyssnar på fin piano-musik från twilight-filmen, den blir man sömnig av 
[kaniner och gerbiler]
#17 Haha 
//Elin
söt som tusan, det är precis samma täckning o färg som på våran juvel (fast hon är aningen större)
#21 Tack ^^
#22 Tack :) Hon är en Slate pied varigated 
//Elin
oki söt är hon iallafall