Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettbeteende-temperament
Läst 741 ggr
Witanii
0

info sjuka gerbiler

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

om din gerbil är sjuk, bör du kontakta vetrinär vid allvarliga sjukdommar eller händelser. om gerbilen är förkyld bör du hålla den varmt och vid hög ålder behövs kärlek! håll om och klappa den mycket så mår den mycket bättre! vissa liv går att rädda! tyvärr gick det inte för våran del…Gråter

Solaika
0

Det finns en bra artikel om hur man ska göra när djuren blir sjuka.

Tråkigt att du har förlorat dina älsklingar.

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

Witanii
0

mmGråter jag har en kvar, hon är drygt 2år nu! hon heter Witanii. Glad min lilla söötis! Oskyldig

Duracells-Gerbiler
0

#2 Om hon inte har någon kompis, så skulle jag rekommedera att du köpte 2 små ungar till henne :)

Witanii
0

hon hade en syster och Shnipp då, men systern mimus dog i förtid…Gråter hon bet i en el kabel! och shnipp slutade äta och dog också…men hon märkte inte att de försvann så hon bryr sig inte om nått anna än sig själv och sina toarullar! Tungan ute

Pose-idon
0

#4 Tror faktiskt hon bryr sig. Skulle inte du bry dig om dina syskon/kompisar dog om du känt dom hela livet? Din gerbil skulle bli mycket lyckligare om det skaffar 2 små tjejer på 6 veckor till henne.

//Elin

Duracells-Gerbiler
0

Håller med #5.

[Katteeen]
0

#4: Tror du ja. Gerbiler är experter på att inte visa svaghet av något slag. Håller med Pose-idon, skaffa ett par småtjejer åt henne så lär du få se en väldigt mycket lyckligare gerbil sen. :)

ivanhoe81
0

tänkte bara påpeka en liten sak att det kan finnas sällsynta fall där gerbiler vill vara ensamma om deras burkamrat har dött, men det chansen är väl 1 på miljonen (väldigt sällsynt)
det går inte att få ihop en sådan gerbil med en ny då

Witanii
0

det är inte 1 chans på miljonen…asså vi har redan fått ihop det med våra andra gerbiler! vi hade en ensam som var drygt 2½år och vi köpte ett par småttingar och de gick å sätta ihop! Glad 

och jag får inte köpa några fler för mamma..Rynkar på näsan

ivanhoe81
0

jaja det är väldigt sällsynt att det är så att de vill vara ensamma

så du har fått ihop henne med en annan

[Katteeen]
0

#9: Han menade att det är typ en på miljonen att gerbiler INTE vill ha en kompis…

Angelclaw
0

#9 Säg till din mamma att gerbiler är flockdjur som ska hållas i par, och att de mår dåligt av att sitta ensamna.

:) Hoppas du får köpa nya små vänner till lillan så att hon får nån att busa med och bli putsad av!

Lycka till

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

Duracells-Gerbiler
0

Är inte det typ lag på att hålla gerbiler minst två & två? Tror jag läste att nån skrev det.

ivanhoe81
0

jo det finns det men jag ville bara påpeka att det finns en liten risk att det inte kan gå att sätta ihop en som förlorat sin burkamrat, men man ska ju alltid försöka, även att det finns en minimal risk att han/hon var så förtjust i sin burkamrat att han/hon vägrar ta emot någon ny
Går det inte så är det ju bara att plåga en gerbil ännu mer än att den får vara ensam

hoppas ingen tycker att jag försöker få andra att skaffa ensama gerbiler, för det försöker jag inte göra

Angelclaw
0

#13 Jo det stämmer det. Flockdjur ska hållas med (minst) en artfrände!

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

[Tassy]
0

#13 ja, det står i L80.

jag citerar:

**
"7 kap. SÄRSKILDA BESTÄMMELSER FÖR HÅLLANDE AV
KANINER OCH GNAGARE**

Allmänt om hållande av kaniner och gnagare

1 § Gnagare, utom guldhamstrar, skall hållas i par, av samma eller motsatt kön, eller i grupp. Detta gäller inte om det finns särskilda skäl.

Tidpunkten för, och tillvägagångssättet vid, sammanförandet av djur
till par eller grupp skall väljas med hänsyn till djurens art, ålder och kön
samt andra omständigheter, så att risken för osämja minimeras."