Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettbeteende-temperament
Läst 861 ggr
Witanii
0

Värme och äventyr

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

en gerbil bör få vara ute på äventyr också. inte bara sitta inne i en bur hela dagarna! ha dem inte ute, på gräsmattan eller så, om inte eran gerbil lyssnar som en lite hund på er, för om de gör det går det bra!Glad (som Shnipp!) om de är små och vilda ska ni helst inte ha dem ute! OBS! risk för katter! Shnipp (bilden) är allt man kan önska sig! hon lyssnar på allt!! Skrattande gulligt va!?
men om de inte går att ha ute, kan ni alltid ha dem i soffan eller på bordet! Glad det har vi jämt! men om de nosar och kollar ner för kanten, så ta upp dem ihanden och sätt dem i mitten av bordet igen!

Solaika
0

Det här är inte att rekommendera om man inte har 310% koll på djuren. Att ha dem ute i en rymningssäker bur kan dock vara uppskattat av dem.

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

Witanii
0

våran lilla Shnipp är då ute vilt men SÅKLART under uppsyn!Glad det syns ju också på bilden!

[Katteeen]
0

Skulle aldrig ha dem lösa ute, visst att du har koll på dem, men du skulle inte ha en chans att hinna få tag i henne om en rovfågel, katt eller hund kommer.

fridelfina
0

Vi har dem ute med toppen på vår (vad den nu heter?) akvariebur. De gillar att kunna springa omkring på gräset och vi lämnar dem aldrig utan tillsyn. Tänk om de skulle gräva sig ut!

Gerbilflicka
0

Ja, nagra gerbiler som lyssnar blint pa kommandon finns det val inte? Vissa av mina gerbiler kommer pa inkallning men knappast sa att jag skulle vaga slappa dem utomhus.

[Katteeen]
0

#5: Håller med dig.

Witanii
0

nej jag förstår att ingen vill lämna dem ute i gräset sådär, men vi kunde iallafall göra det med våran! hon var så tjock så hon sprang inte så snabbt! :D men vi har henne alltid nära! :)

ivanhoe81
0

det går väl att göra rymningsäker bur utomhus med om man har eget hus
gräva her lite finmaskigt nät (så att de inte kan gräva sig ut) och högt finmaskigt nät till sidor (o gärna tak för rovfåglar etc) kanske inget att rekomendera men möjligheten finns men jag kanske har fel

Witanii
0

asså man ska ju ändå inte lämna dem utan tillsyn!

ivanhoe81
0

det menade jag inte heller att man skulle göra, fast det framgick inte av det jag skrev ser jag nu