busiga gerbiler?
Alla måste ha kolla på sina ökenråttor när man har dem ute på bord,golv, soffor eller andra ställen där det kan finnas maträster eller glömda saker som överhuvudtaget inte bör röras av en gerbil! för gerbiler smakar gärna på lite choklad eller så, och det är dödligt för dem. vissa saker kan de naturligvis äta, men man måste se till så inte de får i sig någonting konstigt. min ökenråtta älskar paste vitlöks ost och en massa konstiga saker och inte dog hon av det! men man kan ju aldrig veta!
nån gång kan det ju ske en olycka!
Tänk om lite öl skulle rinna ut på bordet…!! 
Måste bara säga, var försiktig om du tänker ge råd till andra människor, det finns nybörjare och de kan säkert missuppfatta saker du skriver. T.ex att vitlök inte är farligt för gerbiler. Ingen sorts lök ska ges till gerbiler.
Och det är klart man håller koll på sina djur om man har skaffat dem, tror det är en självklarhet för väldigt många härinne.
Det finns många bra artiklar härinne på GiF, som är skrivna av mycket kunniga människor. Det behövs inte fler om samma saker ;)
Jag håller koll på var de är och det brukar inte vara svårt, för antagligen är de i mitt knä eller under tvn eller i soffan o fönsterbrädet eller bakom några av de få skåp jag har men däremot kan jag bara ropa på dem så kommer de fram
en av mina hoppade upp i skålen med lättsaltade chips som tjejen min glömt att ställa upp tog en o åt lite, sedan var det bra med det, vidare till buren för att sova o än är det ingen fara med henne då det var 2 veckor sedan det hände