Sunnys kull har anlänt!
Oj oj! Va söta :)
Grattis till att du fick dem, och grattis på födesedagen! :)
Pluttar,
dom kommer bli jättefina! 
//Elin
#1: Tack! :)
#3: Tack till dig med ;D
Dom liknar mina som små 
//Elin

Grattis!!
till allas födelsedag!
#7: Tack! :)
#8 sikken sötis! :)
#8 Ja, det är det ;D Fin Gus är!
//Elin
Åååh ! Grattis =P Alla får ju typ ungar nu xP

Grattis till de små, och grattis på födelsedagen!
A dog may be man's best friend, but the horse wrote history.
Jasså ? Fyller du år idag ? Grattis det oxå =P
Haha, tack allihopa! ^^ Känns jättekul att ha små ungar igen :)
#14: Ja, jag gör ju det
Fem väldigt bra presenter fick jag ju 
Fina dom är!
Haha värsta prestenten 
//Elin
#18: Ja eller hur! :) Hade hoppats på att de skulle komma på min födelsedag faktiskt
Dock tänkte jag inte vilken dag de skulle födas när jag parade deras föräldrar :) Så det var lite tur där ;)
En stolt Trulls… Vad han nu blir till bebisarna X) Han är systerson till Rufus och Gus, hehe ^^ Kusin? Tremänning? 
#20 Dom får kalla honom Gubben Trulls 
//Elin
Grattis på födelsedagen och till bebbarna
Det är verkligen babyboom nu på GIF, även jag har ungar nu, som föddes i lördagskväll
#21: Haha, ja! ^^ Jag får säga det till dem sen, när de blivit lite större :)
#22: Tack så mycket! :) Ja verkligen! Det kommer bebisar överallt
Grattis själv, till dina bebbar :)
Grattis på födelsedagen och till de 5 små underverken :D
#15 Ja precis ;P
#26: Hihi :)

Wiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiie!!!!!!!!!!!!!!!!!!! =D Gu vad roligt!!!!!!!!!!!!
Jippiiie!!! Du måste bildbomba mej på msn!! =D Jag som har tingat 1 eller 3 måste ju få se hur dom ser ut =P
#28: Bildbomba och bildbomba.. Jag har bara ett par bilder på dem( som visas här uppe), och tänker inte vara där och störa nåt mer idag ;)
Men visst, jag kan logga i på msn ^^,
Grattis till kullen och grattis på födelsedagen!
Vilka söta små småttingar. 
#23 Tack
#29 Bildbomba kan du ju göra när dom blivit lite större

#30: Tack så jättemycket!
#31: Ja det ska jag göra 

Grattis och grattis! Åh, vad roligt! :D
MVH Emmy/ cikorias.blogg.se
[kaniner och gerbiler]
Det ska bli spännade att se derras uppväxt 
//Elin
#33: Tack och tack ^^ Ja det är jätteroligt :)
#34: Jag håller med ;) Otroligt :)

Grattis! En kull till att följa här på forumet! Jättekul!
#36: Tack så mycket :)
Tyvärr måste jag meddela att bara 4 ungar finns kvar, en försvann igår.. Det bara fattades en när jag kollade till dem, flyttade försiktgt på hela familjen och letade igenom hela (!) buren. Hoppades på att hitta den, skulle inte kunna förlåta mig själv om den låg någonstans ensam och frös ihjäl, och jag lät bli att leta.
Men men, det fanns inte ett spår av den 5:e ungen, så nu finns alltså bara 4 sötisar kvar…
En fråga, bör jag vara orolig för Sunnys syster? Det har verkat som om Sunny varit dominant, men är inte lika säker längre.
Har sett bebisarna under Sissi ett par gånger nu, värmer hon dem bara (alltså hjälper Sunny) eller försöker hon stjäla dem? Ska jag ta henne därifrån?
#37 Nej ,stakars idg och stakars bebis :/
Jag tror inte att Sissi försöker stjäla dom, har du sett henne dia dom? Jag är ju inge expert, kolla med nån med bättre koll 
//Elin

mina burkompis värmde den andras (dominata mamman) ungar och hjälpte till att sköta om dem. jag blev med orolig sist de hade kull, men jag såg att mamman shasa iväg den andra ibland då hon ville dia dom. Jag vet inte om det kan vara så att den andra är mer dominant i ditt fall. kanske nån annan vet?
#38: Hon kan ju inte dia dem, hon har ingen mjölk. Har bara sett att de ligger under henne, kan ju inte se om de försöker "dia".
Gör en ny tråd för frågan, så kanske jag får fler svar :)
#39: Okej, vi får vekligen hoppas att det är så då :)
Sunny är t.ex alltid den som luktar mycket på den andra om Sissi varit uppe med mig en stund, och det brukar inte vara lika mycket åt andra hållet. Så jag tror iaf att Sunny är dominant, och vi hoppas då som sagt att Sissi bara värmer dem. :)
Ska ha lite koll på dem… Ser jag att ungarna inte har mat i magen tar jag bort Sissi.

#37 Nääe! Vad tråkigt!! :'(
Ja vad hemskt =( <3
Känns så tråkigt just för att jag har väntat så på denna kull.. Och så försvinner 2 stycken, det är ju lite synd 

Är den rödögda kvar?? Har börjat älska dom nu!<3
Om den är kvar så hoppas jag att de är en hane :D
#45: Ja det är den :) Jag har också fått en kärlek för rödögda.. Hoppas att det är en hona ;)

#46 Ne! Hane 

Haha xD
#47: Hona ;) Helst en apricot om jag får bestämma 

ååh, Grattis på dem s ochdin födelsedag får man säga då da,
riktiga små sötvattensluder dem där :) <3
Grattis ännu en gång !
#50: Tack… :) Sötvattensluder?
Sötnosar :D men jag tycker du ska sätta in ett par fler bilder på korvarna
Disa, Hollywood's gerbiluppfödning
#52: Det kan nog ordnas imorgon :) Juast nu ligger de och diar så det står det härliga till ^^
Mina färggissningar då
:
Den mörkaste är troligen Nutmeg.
Sedan gissar jag på att de andra två svartögda är DEH/Polar fox. Den rödögda tror jag antingen är Saffron eller REH, tror inte jag har den turen att den skulle vara Apricot ;)
Och så antagligen några vittecknade då :)
Ska bli spännande att se om jag har rätt på någon ^^
Har kollat könen första gången idag, och det ser ut som att alla är hanar… Kanske ser bättre imorgon, men det är slutsatsen jag kom fram till just nu iallafall :)
Mer exakta färggissningar..:
Unge 1 - Nutmeg
Unge 2 - DEH
Unge 3 - Polar fox/Silver nutmeg
Unge 4 - REH/Saffron (troligast)
Och minst 2 har halva svansen i en mycket ljusare färg, kan jag anta att de är vittecknade? Ser inget runt halsen/huvudet än dock (är ju trots allt mest svansen de har fått färg på än så länge)
:)
Bilder? 
//Elin
#61: Kan ta imorgon, vill inte störa mer än vad jag redan gjort idag… Finns ju några bilder sedan igår att titta på iallafall
Det får duga tills imorgon 
#61 Haha okej ^^
//Elin

Om alla är hanar är de tur för mej xD
#64: Ja, om alla nu är hanar, men det ser onekligen ut så..
De är 4 dagar idag, och öronen har fällts ut. De ser ut som små hundvalpar ^^ <3
#68 Hihi! Ja öronen är så söta 
//Elin
#69: Jajjemen, görsöta ;)
Vågar nästan säga att alla de svartögda är vittecknade.. Kan ju visa sig vara fel, men det lär visa sig så fort stubbet kommer :)
#71 Det borde börja komma imorgon, iaf var det så på mina 
//Elin
#72: Jo tack, jag har också haft en kull med gerbiler ;)
Ojj, vad bitchig jag "lät" i #73, menade inte alls att vara otrevlig om ni reagerar på det, menade bara att jag vet när bebisstubbet kommer av erfarenhet efter den första kullen. Som sagt, vill inte alls vara otrevlig! :)
Sorry, men tänkte att det kanske är olika mellan olika kullar 
//Elin
#75: Jo det är klart det kan vara, men det är ju aldrig någon jättestor skillnad, förändringarna ligger ju på ett ungefär runt samma tid i deras liv :)
Föresten, har dom fått nåt stubb än? 
//Elin
Nope, inte mycket alls, men imorgon är de 7 dagar gamla, så jag hoppas kunna se om de är vittecknade eller inte då :)
#78 Okej, sötnosar är det iallfall 100% säkert att det kommer bli 
//Elin
Oops, de är ju bara 5 dagar gamla kom jag på
Så de är alltså en vecka gamla på måndag ^^