Viggo är pappa!

åååh, grattis! :D
MVH Emmy/ cikorias.blogg.se
[kaniner och gerbiler]
Tack!!
Kan ju knappt vänta till imorgon!
//Elin
jag tycker mig se 7st på bilden 
Grattis! De har väl varit mycket efterlängtade? 
Jag ser iallfall 6st men vi undrar om det är 7 
Ja, jag har längtat som en galning 
//Elin
Jag tycker oxå att det ser ut som 7 =) Grattis
Är det din första kull?
#5 Japp
*stolt*
//Elin
ÅÅ! grattis! jag loggade in på datan så snabbt som möjligt :-)
#7 Haha, men elsa då^^
//Elin

GRATTIS ELI!:D
Tack Lina <3 Du får komma och titta i helgen 
//Elin

#10 Självklart :D
#11 Jag ringer dig imorgon då, men vi kan prata via pm, så slipper andra störas av vårt "tjatter" hihi 
//Elin
Har några frågor bara:
1. När börjar dom höra och se?
2. När kan man se vilken färg dom kommer bli?
3. När får dom päls?
4. När kan man se kön?
Har letat efter detta, men hittar ingenstans tycker jag 
//Elin

1. Öronen utvecklas kring dag 4 och ögonen ungefär dag 20
2. För ett tränat öga så kan man se det ganska direkt, tror jag?
3. Typ efter en vecka så har pälsan börjat växa, och då kan man lättare se färgen också.
4. Runt dag 11 kan man skilja dom könet, bland annat. Då kan man se att honorna har bröstvårtor och hanar inte.
Någon mer kunnig får rätta mig om jag har fel.
A dog may be man's best friend, but the horse wrote history.
#14 Då var det ungifär det jag trodde då, men kände att jag inte fick "direkt" information 
//Elin
1. Hörseln kommer dag 14, ögonen öppnas dag 17-20 vanligen.
2. allt ifrån när de är nyfödda tills första fällningen beroende på färg.
3. babystubbet kommer redan efter någon dag, men riktiga pälsen tar någon vecka.
4. från födseln. Lättast på dag 10. 
ok ^^ Tack igen 
//Elin

Grattis! :D Kul med så många små korvar ;)
Hörseln kommer på deras 14dagarsdag :P Det märks tydligt för rätt vad det är börjar de sprätta till vid oväntade ljud. Så söta :P
Hade en kull här i somras som bodde i en duna. När jag drog bort gallret på den så myllrade det ut små ungar ur boet där vid 14 dagar :P
Vet man vad man väntar för färger kan man se det i stort sett på en gång. Annars får man nog vänta tills de är runt en vecka precis som Xanon säger då fjunen börjar komma. Tyckte jag såg vittecknat där i högen iaf :P
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida
Jag ska kolla sen om jag kan känna igen några färger *ta hjälpa av hemsida*
Det vore konstigt om det inte fanns några vitteckande, efter som pappa Viggo är det 
Tack föresten 
//Elin

tycker det ser ut som 7-8 stycken
Ni får se imorgon hur många det är, haha 
//Elin

grattis till knoddarna =)
Tack 
//Elin
Grattis! Jag hade ju något att se fram emot ^__^

Grattis!
Whoho!! :D Grattis Elin, vet ju hur du har längtat ;) Ska bli väldigt roligt att följa deras uppväxt :)
Och btw, jag tycker mig se hela 8 stycken däri :) Kan ju helt klart se fel ;) Hoppas på en mer korrekt siffra när du loggar in idag :)
TackTackTack! Hör och häpna, det var hela NIO stycken som levde!!
En stakars sötis var tyvärr död när jag kollade sa jag tog bort han/hon. Föresten vart jag chockad över hur små dom var 
//Elin
Wow! 10 stycken, snacka om många
Synd att en av dom var död.
9 st ja a :P ser värkligen helt hjälpösa ut när dom ligger där så små och söta…
Jodu, dom kan inte göra mycket, äta, sova, bajsa och pipa (så kryper dom lite också? Hihihi 
//Elin
10 stycken?? :O :)
Jadu, du fick vänta ett tag innan hon blev dräktig, men när hon väl blev dräktig, då kom det bebisar alltid ;)
Vad tråkigt att en av dem inte klarade sig, det är ju tyvärr sådant man får räkna med… :/
Och kravlar omkring gör de ju en del, fastän de är så små.
En av mina bebbar ramlade av bebishögen när hon var bara någon dag gammal, och trots att det var en ganska brant och lång klättring upp till syskonen så klarade hon det galant :)
Tänk dig att inte kunna se eller höra, men ändå hitta tillbaka till boet på en gång.
De är målmedvetna, de små liven ;)
(Jag kunde inte lägga mig i, för Popsy var lite irriterad på alla som inte var hennes bebisar i början)
Ja dom är så söta så när dom kravlar omkring, Daisy låter mig peta liite på dom om hon inte är vid dom då
Fast om jag ska kolla på dom så flyttar jag på föräldrarna 
//Elin
Ååååååååååh va sööööta !! Grattiiis =D Vill para nån av mina gerbiler med min brors gerbil Tequila =P Men jag får förstås inte >=(
Ååååååååååh va sööööta !! Grattiiis =D Vill para nån av mina gerbiler med min brors gerbil Tequila =P Men jag får förstås inte >=(
Dom föddes ju igår, är dom då 1 dag eller 2 dar idag, hur räknar man? 
//Elin
Jag skulle säga att de är 2 dagar idag :) Det är ju andra dagen de är här, eller hur? :)
Vilka söta små småttingar.
9 stycken också.
Ja^^ Då blir dom 3 dagar imorgon :) Då kanske det blir lättare att se färger? alla ser typ likdana ut :P Fast det är en rödögd 
//Elin
10st!? åh herregud, rekord? 
Grattis igen!
Okej, spännande med en röding också. 
Tack xD
//Elin
#41: Ja tyckte väl att jag såg en rödis!! :) Men ville inte säga något för jag var inte säker på att jag såg rätt ;) Vad roligt, det var ju inte väntat alls :D

Åh, grattis igen och igen och igen!
Jag är så avundsjuk ;)
MVH Emmy/ cikorias.blogg.se
[kaniner och gerbiler]

Naaww eli dom är såå sööta!:D
Tycker inte någon ser ut att vara black? Den vittecknade på bild #31 ser ut som en Agouti iallafall :)
#45 Iekligen var det väntat, Daisys far är jue PEW 
TACK ALLA! 
//Elin
Jo, det har jag gissat på också, var lite förvånade över att det inte blev några black 
//Elin
#46 Åh jag med =D
#49: Okej :P
#50: Vad hade Daisys mamma för färg nu igen? Har glömt :P
Daisys mamma är Grey agouti ;)
//Elin
Nu är dom små 3 dagar gamla och jag tycker man kan se skilland på färger. Ska fixa lite bilder på dom snart.
//Elin

ser inte nr 58 och 59 ut som pointsögon?? eller är jag helt ute och cyklar?? finns det nå cp i släkten pose-idon?
Jo, Daisy pappa är PEW vilket jag har hört är en colourpoint-point färg. Föresten, minstingen kan även vara en grey agouti…
//Elin
Men hjälp va söta =') Vill oxå ha små ungar ! ='( Nu har du iaf fullt upp ;P
Men hjälp va söta =') Vill oxå ha små ungar ! ='( Nu har du iaf fullt upp ;P
#66 Hhi Jaa 
//Elin
Skulle vilja börja en uppfödning .. Men det skulle nog bli väldigt svårt.. För det första har jag inte så mycke kunskap om gerbiler, för det andra så bor jag i ramsele.. (typ världens minsta ställa xP)och det skulle säkert bli svårt att sälja dom då , Och för de tredje så får jag inte.. ='(
#69 Okej, synd
Men nån gång i framtiden kanske?
//Elin

#65..ok! mamman borde väl ha cb i generna då! spännande vad det blir av dom =) jättekul!

nä jag skrev fell..borde vara cb i pappans gener..
Okej
Så då är Viggo alltså colourpoint-bärare?
//Elin
#70 jag har tänkt så, (vill bara säga att jag är 100% djurvän) men mamma och min syster är allergiska, annars skulle vi säkert haft hund, så gerbil va väll det närmaste djur jag kunde få alls. Men jag har tänkt på då jag ska flytta hemifrån.. =P Vilket kommer ta ett tag.. Så då har jag kanske skaffat hund… Men jag vill ändå ha gerbiler =P Hahah xD jag är så krånglig xP

#73..jo han borde ha cb gen..eftersom mammans pappa är pew (chch)
#75 Okej! Vad spännade, jag hade hoppats han bar på en colourpoint-gen. Och då gör han alltså det 
//Elin

vet du nånting om färger på hans släkt sida?
Inte så mycket, har för mig at pappan var Black pied varigated och mamman agouti. Sen tror jag farfadern var Agouti pied varigated… Sen vet jag itne mer, hon gav oss ingen stamtavla >.<
//Elin
Jag gissar fortfarnade på att den rödögda är en Argente… 
#80 Jaja
Vi får väl så på Onsdag (tror jag)
//Elin
#81: :P På dag 11 ska man kunna se färgerna helt, då har pälsen kommit ut på riktigt :) Men man kan ju även se på babystubben på dag 7 :)
Jo, det var ju det jag menade 
//Elin
Jag hade räknat fel på dagarna alltså är bebbarna nu 4 dagar… Jag har försökt kolla könen och det verkar vara 4 tjejer och 5 killar. dom 2 som är colourpoint, den rödögda och 2 av dom vitteckade är killar och 3 vitteckade och agoutin är tjejer. Dock ska jag dubbelkolla detta när dom bli 11 dagar. Här är en bild 
//Elin
Sötisar :)
#85 Ja, dom är så fina så 
//Elin

#86 Dom är så söta! Viggo och Daisy är nog stolta :D
#87 Sötnosen saknar dig^^
Föresten, kollade på dom förut om öronen har släppt från huvudet nu, åhh vilka söta skinflikar det var där 
//Elin

Spännande och kul med bilder! Det är otroligt hur fort de växer och ändrar sig. 
#89 Ja dom har växt så snabbt
Bebbisstubbet har börjat växta ut på vissa nu. Bebisstubbet på en rödögda ser vit ut, så tror det är en PEW då det finns i släkten 
//Elin
Nu är ungarna 6 dagar gammla och man ser färgerna tydligt tycker jag
Dock kommer jag inte avslöja nått närmare, men jag har ganska bra koll på vad det blir
Temat är USA (delstater) men namnen kommer imorgn då jag är mer säker på färgerna. (Ni som vet, säg inget) Här kommr in bild på hela gänget, Indiana vill sticka ut lite och ligger åt "fel" håll, haha 
ps. Vill gärna inte ha nån som säger färgera, har som sagt ganska bra koll 
//Elin

oj jösses va ungar!! men hmmär lite nyfiken på cp färgerna..blev det nått sånt?
#92 Jadå, den ena ser ut som en vitteckad Siamese, den andra vet jag inte ännu då han har så lite päls. Men ska se med mer säkerhet imorgon 
//Elin

Gud såå sööta små "korvar"
!

kan du inte visa fler bilder??? jättesöta e dom juh!
#94 Tack 
#95 Bilder kommer så fort jag kommit hem
Tack!
//Elin

Åhh va söta:D Lilla sötingen ^^
Grattis, vilka sötnosar! Ska du behålla några, hur många är tingade? :)
Disa, Hollywood's gerbiluppfödning
#98 Jag ska behålla en hane med Viggo och en hona med Daisy. Kanske en eller två honor till. annars är inga vad jag vet tingade 
//Elin
OKej :)
Är den rödögda tingad? Vad har den för kön?
Disa, Hollywood's gerbiluppfödning
#100 Den rödögda är en liten kille och han är inte tingad iaf :)
//Elin

#101 Sötingen, Texas är den tingad?