Mina råttor!
Jag är en som pricis köpt vå gerbiler (svart och ljusgul) b dom är jätte mysiga och älskar nötter. Jag har en stor bur (Plastbotten med galler över) jag ville bara meddela detta till er som har gerbiler. har inge kamera så kan inte visa nå´gra kort.Hej då !
dom heter musse och pusse!
det låter skoj att det kommer nya med mysiga gerbiler
vad är det för märke på buren??
vi har hamsterland den är i plast med 4 torn o plaströr med galler över som vi har satt ihop 2 st (plus en liten duna för grävmöjlighet)
fina namn
Grattis! :) Dock borde du ställa undan gallerburen då galler inte är något bra för gerbilen. Det bästa är ett akvarium på minst 100liter, men ett billigare alternativ är en Samla-låda från Ikea. Gerbiler ska ha minst 10 cm spån, gärna ca: 15-20. Ett sandbad är jättebra för dom! Bra och billig sand finns på Biltema Julia (25kg) Billigt spån finns att köpa på Granngården. Det finns massor med bra artiklar här på Gif och på www.zoonen.com med massa kunniga personer. Lycka till! Är det honor eller hanar?
//Elin
med tanke på namnen så gissar jag på hanar
#5 När jag började skiva så stog det ingenting där 
//Elin
oki lätt hänt
SÅ skojj! grattis till dina nya gerbiler. men som Pose-Idon sa ska du nog byta ut gallerburen mot eet avkavrium eller duna..läs i trådanra!
Men mina gerbiler gräver inte så ofta…jag har läst i trådarna och hade plastlåda ett tag men dom grävde inte…
#9 Dom kanske inte har lärt sig det, hur som helst får du väl hjälpa dom att gräva. Det är natuligt för dom och som djurägare har du fakiskt ansvar för att tillgodose ditt djurs behov (Inget illa menat)
//Elin
mina gräver inte heller men de har det bra o trivs, de bara plöjer igenom spånet, trots att jag grävt ner ett pappersrör för att de ska lära sig
men absolut ingen gallerbur, det räcker med att jag sett en gerbil skada sig rejält o var tvungen att avlivas, hela käften var sönderdragen pga att han tuggade för mycket på gallret (obs det var inte jag som ägde den gerbilen)
#9! är du säker på att det Inte är möss istället för gerbiler? Har du ingen bild på dom ?
#12 Det står att hon inte har nån kamera…
//Elin