Begraver vatten flaskan
Är det normalt beteende att dom begraver vattenflaskan?
Ja det händer då och då :) Mina begraver maten de får, och vissa även vattnet. Vet inte om det är med avsikt eller om det bara blir så :) Men inget onormalt alltså :)
mina begraver gärna både vattenflaskan och maten (de bär med sig spån upp på pallen o lägger över maten)
så det är nog ett vanligt problem och inget ovanligt
#1 okay, så det är inget ovanligt alltså.
#2 okay då vet jag.
Händer hela tiden här hemma, spelar ingen roll om jag byter plats på vattenflaskan, så verkar det alltid bli en kulle upp emot den iallafall ^^, Maten begraver de ju också, men eftersom de gräver runt hela tiden så tror jag att de hittar den förr eller senare ;)
Hur går det med tjejerna förresten? Har du släppt ihop dem?
#4 Okay :P
Bara fint, dom värkar inte ha något emot varran men dom är under spånet hela tiden XD
Har inte släppt ihop dom än.
#5: Okej, du kanske kan prova imorgon då, om allt verkar lugnt :)

Här hemma gräver de flesta undan allt spån under istället så jag får gräva tillbaka spån titt som tätt.
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida
#7: Det problemet har jag också x) Detär liksom det ena eller det andra :P
#6 Jao :P då kan dom få träffas i badkaret :P och då ska jag ha med mig handskar utefall dom börjar slåss. Men hoppas dom inte gör det :P
#9: Låter bra det :)
#10 jupp :P
Mina gräver också ner vattenflaksan, knasbollar ^^
//Elin
#11 Okay XD jao dom är lite knasiga som begraver vattnet XD
Mina brukar vara väldigt duktiga med att håller det rent från spån i matskålen och dom brukar göra så att det är bra "avstånd" till vattenflaskan xD Fast sen har jag ett par som så fort jag ger dom ny mat måste täcka över det med spån, det är det första dom gör ;)
#1 Mina gör det definitivt med avsikt
mina gräver över maten (speciellt om dom får något gott o verkar vilja gömma den för de andra)
vattenflaskan blir begravd till hälften fast man är där o sopar undan, men jag har kommit på hur de gör för att reta husse (mig alltså) de springer fram och tillbaka med spån o bygger upp precis där flaskan är
tokstollar (men så älskar de att jävlas med mig då jag har handen där nere)

Här så är det mer att de gräver under flaskan så att den kommer för högt upp. Bara att flytta den…om o om igen.
Maten täcker de med spån.

sågspånet suger ju ut vattnet ur flaskan när de täcker "pipen" … tycker alltid sågspånet är blött runt flaskan fast den är väl fungerande och inte läcker. Å jag märker aldrig att de dricker något förrän man grävt fram flaskan åt dem…. då kommer de å dricker. Lite orolig att de inte får tillräckligt med vätska på grund av att de gräver kullar över den. ???

Är de törstiga slickar de ofta på väggarna på buren.
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida

jag är där och flyttar vattenflaskan upp-ner-upp-ner
i takt med att dom ska bestämma sig för hur dom ska designa akvariet;) har en vattenflaska som man kan trä en ögla igenom högst upp som hänger över kanten i ståltråd:) ibland sätter jag en såndär beige tejp rakt över flaskan så den håller sig på plats:)
/Sanna
medarbetare på Nattsudd och TV