Längtar till Onsdag!
Håll tummarna. På onsdag så ska jag iväg och köpa en gerbilkille (eller två, beror på lite) till min Sture.
Har sökt med ljus och lykta överallt här i norrbotten med omnejd efter gerbis-bebbar men tyvärr inte lyckats, så den nya grabben som skall anlända kommer från djuraffär. Så beroende på hur många de har blir det väl 1 eller två helt enkelt. Vill inte lämna någon liten filur ensam om de bara får in två liksom, så isåfall blir det två helt enkelt.
..ingen här som har nån leveransklar liten kille till övers uppåt landet annars?
Håll tummarna :D
Tyvärr inte, bor i Skåne

Det blir säkert bra med den/de du får hem även fast den/de kommer från djuraffär. Huvudsaken är att Sture inte behöver vara ensam. :)
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida
Lycka till! :)
Good luck!
//Elin
Lycka till med nykomlingen/arna.
Vad skönt för Sture att slippa vara ensam.

Det sket sig, djurmagazinet hade BARA honor :( Och jag hittar inga småkillar nån annan stans :( Stackars Sture, jag känner mig så rutten!
De skulle få in nya om 1 1/2 vecka och då skulle han begära hanar också, men det är ju DÅ, jag behöver en kompis till Sture…igår :(
Letar vidare!!
#9: Vilken otur :( Men hoppas du hittar ett par så snart som möjligt! :)
#9 Ja du vet ju att det bara är att höra av sig om inget annat dyker upp :) Är ju värt ett försök, och hittar du funkar det inte så skulle det ju komma pojkar dit sen :) Men ja, hör av dig som sagt om det blir aktuellt :)
Hoppas det löser sig, typiskt att han blev ensam just när bebispojkar verkar sällsynt…

jag som vill flytta till Norrland, blir lite osäker nu när jag hör hur svårt de är att hitta gerbiler
lycka till med allt!
/Sanna
medarbetare på Nattsudd och TV

#15 okej förlåt:) med Norrland menar jag Luleå-trakten. Norrbotten då:)
/Sanna

#17 där ser man! :) än finns de hopp då 
/Sanna
jo nog finns det hopp ;) Bara man säger till så brukar det ordna sig :P Har ju dock en bebistorka just nu när sture blev ensam -.-