Hjälper hon till?...
…eller försöker hon stjäla bebisarna?
Bör jag vara orolig för Sunnys syster? Det har verkat som om Sunny varit dominant, men är inte riktigt lika säker längre. Har sett bebisarna under Sissi ett par gånger nu, värmer hon dem bara (alltså hjälper Sunny) eller försöker hon stjäla dem? Ska jag ta henne därifrån?

nä, hon hjäper nog bara till =) men va uppmärksam så sunny diar dom.

Säger detsamma som tjoffsa.. Kolla bara så de har mat i magen.. annars är det syrran som hjälper till att värma o gosa bara :)
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida

jag var med lite orolig..mamman kunde va borta jättelänge från ungarna å de va syrran som sov där med dom. morsan var glad åt barnvakten =) jag täckte för akvariet så de fick lugn å ro. då va hon inne hos bebbarna å gav di. de kanske är lite nervös om det gås mkt omkring dom. och då kan mamman bli orolig. så var det lite här. om ungar försvunnit skulle jag va lite oroad, men håll lite koll så sunny inte övergett dom helt
Tack båda två!
Nu blev jag plötsligt mycket lugnare :) Ja, jag ska se till dem så att de har mat i sig, vill inte förlora fler nu..
Har kikat till dem nu. Alla var varma, livfulla, och hade fullt med mjölk i sina små tjocka magar :) Så det känns ganska lugnt nu.
Täckte även för akvariet som tjoffsa sa, så att det blir lite lugnare och mysigare för dem :)
Känner mig inte alls orolig längre, idag såg jag Sunny skicka iväg Sissi när hon skulle dia dem, och ibland tolererar hon inte att hon är med annars heller. Det gör ju att jag blir säkrare på att Sunny är dominant. Sissi försöker hjälpa till så gott det går verkar det som, bebisarna ligger sällan ensamma, och om de gör det är det inte för långa stunder :)
Nya bilder, och även färggissningar, på bebisarna finns i tråden "Sunnys kull har anlänt". =)

Det är som det ska vara då med andra ord :)
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida
Ja :)
#9: Har hört lite om det jag också, att de kan ligga väldigt nära varandra i rang och typ vara dominanta båda två, men i olika situationer. Men visst blir man väl orolig när det plötsligt var syrran hennes som låg och värmde bebisarna, tyckte det var bäst att rådfråga er härinne innan jag gjorde något åt saken :)