Sätta ihop 2 st gerbiler !
Hejsan ,nu vet inte jag om det redan finns en sådan här tråd, eftersom jag är så himla oteknisk på den här sidan känns det som :p
Hittar ingenting så om jag inte svarar här, när ni skrivit här så är det att jag inte hittar hit & då är jag tacksam över svar på mejl istället !
Det är så här att en liten unge runt 5-6 veckor ska flytta in till min lite över 1 åriga hane på fredag, och jag undrar om jag kan börja med att direkt låta dem träffas på en neutral plats där ingen av de varit ?
Sen ska jag ju tvätta rent buren så den inte luktar min 1 åring !
Elr måste dem nosa på varandra först genom galler ?
TACKSAM FÖR SNABBA SVAR ! (:
Jag brukar lata sanna par halsa pa varandra pa en neutral plats bara och sen ha i en bur tillsammans. Tank bara pa att inte ha dem jattestort direkt med massa span sa att den lilla graver ner sig och de inte lar kanna varandra. Annars ska det inte vara nagra problem med de aldrarna, det ar ingen svar ihopsattning.
Lycka till!
TACK :D
Så dem får t.ex träffas i sängen säger vi ,sedan så lägger jag ner dem i buren ?
Dem kanske får träffas i 20 minuter i sängen ?
Jag brukar kora kanske 3-5 minuter pa en neutral plats och sen i en liten bur (har en valdigt stor transportbur jag brukar anvanda) med lite span… efter det far de flytta in i en helt vanlig bur. Har du ingen liten bur funkar den forsta direkt med sanna har par.